Gå til innhold

Trenger forslag til jentenavn på A

Anbefalte innlegg

Skrevet

helst på 6 bokstaver og tre stavelser.. slik at de "passer" til navnene vi har på jentene våre..

Kunne gjerne tenkt meg Nanna som mellomnavn, men det er jo knapt noe navn å oppdrive som passer FØR Nanna..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker blant andre:

Agnes

Agnethe

Anneli

Andrine

Adele

Men du har noen vanskelige krav... ;)

Skrevet

Takk for svar!

Glemte å si at navnet også bør slutte på A, som feks Andrea..

nei, er ikke enkelt dette..

Heller mot Amalie, har vært innom Alma, men ingen av de oppfyller "kravene" helt..

Skrevet

Glemte Alvilde... nydelig! :)

Skrevet

Hm.

Amina? Annika?

Neigu om jeg vet.

Skrevet

Alvilde

Amalie

Andrea

Anna

Alva

Alma

Annika

Alida

Ada

Agnes

Amanda

Astrid

Skrevet

Andrine er min favoritt:)

Adele er også fint

Skrevet

Aurora

Amanda

Adina

Adele

Amina

Agatha

Atena

Amilia

Alina

Annika

Anita

Adriana

Skrevet

Annabell

Allison

Arwen

Adelin

Alette

Alicia

Alexia

Noen du likte her?

Skrevet

Aminda

Alita

Arita

Avilda

Skrevet

Adine

Amalia

Ellers er vel det meste nevnt.

Skrevet

Ariana

Aliana

Amalia

Amelia

Andrea

Aletta

Alicia

Aminda

Athina

Athena

Agneta

Agatha

Adrina

Annika

Disse begynner og slutter på A, men har færre/fler bokstaver enn 6:

Amina

Alina

Andrina

Alva

Alma

Alba

Anna

Alisa

Antonia

Noen du likte? Vanskelig det her :)

Hvis du ønsker Nanna som mellomnavn, synes jeg ikke navnet kan både begynne og starte på A, blir velidg mye A'er (eks Andrea Nanna)

Skrevet

Alvira passer til alle dine ønsker - synes også det funker med Alvira Nanna :o)

Ellers så er det disse navnene på A:

Aurelia

Aurelie

Augusta

Amalia

Alberte

Albertine

Annika

Alde

Skrevet

Nanna Alice - begge er foreslått her tidligere - var en utrolig pen kombinasjon. Eventuelt Nanna Andrea eller Nelly Amelia.

Synes det er så tullete med sånn "jeg har 4 barn som alle har forbokstaven A og da må den femte også ha et navn som starter med den bokstaven" (uten å si at det nødvendigvis gjelder for deg).

Skrevet

usen takk for tips, elle sammen!!

Har 4 barn med A som første forbokstav ja, og synes det blir litt merkelig om nummer 5 skulle få et navn på en annen bokstav. Navnet Nanna er for meg veldig fint, men ikke et "ordentlig" navn, (misforstå meg riktig her). Kunne derfor tenkt meg å bruke det som mellomnavn.

Jeg liker også godt navnet Aurelia, men familien rister bare på hodet av meg, så må nok finne på noe annet..

Det var en som nevnte navnet Amilia, det har jeg ikke hørt før, men det var jo fint! Liker slike navn som ikke "alle" har, ikke for det, mine jenter har helt vanlige navn, men en av gutta mine har et navn som ikke er såå vanlig.

Akkurat nå er jeg på Amalie Mathea, hva synes dere om det, blir det tungt? Mange M er? Mathea ville passe godt til storebror sitt mellomnavn, Mathias..

Nok en gang, Takk for alle forslag!

Skrevet

Åååå, Aurelia er jo så vakkert! Hadde vi fått en datter til så hadde hun fått det navnet ;o)

Amalie Mathea er pent, og nei, jeg synes ikke det er tungt. Er ikke veldig fan av Amalie, men komboen er pen. Mathea er jo et nydelig navn :o)

Synes absolutt du bør holde deg til A siden alle i søskenflokken har navn på A :o)

Får inderlig håpe de venner seg til Aurelia ;o)))

• 2 uker senere...
Skrevet

Synes også Aurelia er kjempefint! Er også veldig glad i Amalie/Amelia. Amelia er nydelig og oppfyller samtidig alle "kravene". Vel, bortsett fra at det må passe med Nanna, da.. :)

Liker ikke dobbeltnavn uansett jeg da, synes heller ikke det gjør noe om et av fem barn "bare" har enkeltnavn, men er enig i at det bør være på A når dere først har så mange på bokstaven fra før av :)

Gjest To stjerner
Skrevet

Anneli

Adele

Agathe / Agatha

Agnethe

Anine

Anita

Ellers synes jeg Aurora og Amanda er pent, og tilfredsstiller dine krav perfekt med 6 bokstaver, tre stavelser og A i begge ender. Når det er sagt, så synes jeg det med antall bokstaver blir for snevert, du kutter endel gode muligheter med det. Men håper du finner det perfekte navnet!

Skrevet

Mitt favoritt jentenavn er jo Anna. Det begynner på A, men har hverken seks bokstaver eller tre stavelser. Dessuten passer det dårlig å hete Anna Nanna.

Augusta

Albertine

Ariel

Anita

Spesielle navn, men forslag er forslag :-)

Skrevet

jeg syntes adine er fint

eller adrianna, men det er kansje litt langt?

Ada kansje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...