mai mammaen til to Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 mamma sier det er kjempe farlig å gi barn nøtter.... jeg gir ikke barna mine hele nøtter men de får spise kjeks osv med nøtter i.. det har de akkurat begynt å få smake... ( de er 2.5 og 4.5 år).... er det farlig?
lille sprelle Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 vi ga snppa tørket frukt som hadde vært i pose med nøtter (dermed noe nøttespor i) fra hun var ca 1,5 år. Ved 2,5 år prøvde vi så nøtter og hun får ikke mengder, men hun får litt og jeg regner med at det nå i jula blir en del. Det viktigste er å sjekke at de ikke er allergiske og så at de ikke setter i halsen. Nøttestøv i lungene er visst ikke bra har jeg hørt....
Bustehue Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Tenker du på at de kan sette i halsen, eller allergi? Gutten min fant en sjokoladekjeks (med nøtter) på gulvet da vi var på besøk. La ikke merke til hva han drev med før han hadde fått i seg ganske mye av den. Han var greit fornøyd selv såklart, hehe Han er bare 8 mnd. Heldigvis fikk han ingen allergisk reaksjon.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 datteren vår på 3år får ikke nøtter, jeg har hørt at det er farlig, det var noe med vist de svelgte feil å nøtten kom i lungene eller noe slikt kunne de bli kvalt. nei nå husker jeg ikke helt hva det var men var nok til at jeg ikke gjir henne nøtter
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Barn under 5 år må ikke få peanøtter. Hvis barnet svelger feil og en av nøttene skulle havne i lungen, kan oljen ødelegge lungevevet. det var vist bare peanøtter det gjaldt
mai mammaen til to Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2010 det er allergisk reaksjon jeg har hørt.. de har aldri fått en hel nøtt. men de får spise kaker /kjeks med knuste nøtter på... min mor syns jeg er grusom som gjør dette mot barna..
therehag Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Datteren min på nesten 2 får nøtter, unntatt peanøtter. Men er ikke ofte hun spiser hele nøtter, mest mat med nøtter i. viktig at man ikke gir i mengder, bortsett ifra det er det ikke farlig. de kan jo få de allergiske reaksjonen når som helst, når de er 30 for den saks skyld. så blir litt dumt å ALLTID unngå nøtter;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå