Gå til innhold

noen som har hamstret bleier? Hvor mye trenger man????


Ariela

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Før dere gjør det, så tenk at det kan hende din unge reagerer på bleien, dere liker bedre et annet merke, tisser igjennom osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia,

ja jeg kjøper ei pakke eller 2 i uka. Det jeg fant du da vi fikk nr 1, er at de minste bleiene - eks pampers nr 1 - ikke er vits i å kjøpe, de var så og si for små fra starten av. Jeg liker pampers best, de med "stretch" i lukkemekanismen, så jeg har kjøpt inn en del nr 2 og et par kasser nr 3 (rema har billige kasser (3 pk i en kasse), og meny billige pakker)

En baby som er kommet i gang med bek (bæsjen) trenger ca 1/2 pakke bleier i døgnet, så ja, det går en del bleier.

TIPS: Bytt alltid bleie "15 min" etter du har ammet / når baby har bæsjet, de bæsjer som regel alltid etter de har spist. Det lærte vi rimelig kjapt. Bytter du før mat, kan du risikere å bruke ei pakke bleier i døgnet he he

Hilsen snart mamma til nr 2 :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Ja jeg har hamstret MASSE bleier fra kiwi..

Jeg har tenkt at det går ca.1 pk Libero i uka.

Så det jeg har kjøpt til nå er: 14 pk med nr2, 12pk med nr3,

10pk med nr4 og 10pk med nr5-10 pk med nr6, men 5-6 bruker jeg enda til hu eldste=) (håper hu blir bleiefri til sommeren da hu blir 2 1/2 år =) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse om at Rema sine libero er dobbelt så dyre som kiwi pr.pakke,dvs kjøper du en pakke og får en gratis på Rema betaler du ca 46 kr,kjøper du det samme hos kiwi betaler du ca 23.90:):)så det kan lønne seg å hamstre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 4 pakker som er grensen, men jeg kjøpte 8 i slengen i forrige uke, idag fikk jeg bare kjøpt 4, hang store plakater i butikkene ;)

 

Jeg har kjøpt 40 pakker, fra str. 3 til 5, det er up and go som er de dyreste.. har regnet ut at det trengs ca. 100 pakker i en bleieperiode, da må vi kanskje supplere litt på ferie og sånn ;)

 

Har vel kjøpt 40 pakker i str. 5 up and go ;)

 

Så nå håper jeg å få kjøpt resten før nyttår ;)

 

Ved å handle på denne måten sparer vi ca 5000,- mot å kjøpe til full pris andre steder.. og JA jeg tror prisene går opp på nyåret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene skal gå opp ved årsskiftet. Kjøpmennene taper faktisk penger på denne, for oss, gullkantede avtalen. Hamstre i vei og fyll opp loft og boder!

Min erfaring er at det går ca 5-6 bleier i døgnet. Man skifter ETTER mat, slik at man ikke kaster en bleie med bare bittelitt tiss i. Og jeg har aldri hatt problemer med barn med bleieutslett, bare så det er sagt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...