Gå til innhold

Ang valg av fødeplass - Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare tipse/råde dere i Oslo om å søke fødeplass et annet sted enn på Ullevål. Fødte på Ullevål i november, og måtte stå 2 timer på gangen å vente på fødestue med 7 cm åpning og trykketrang. Nå var vi sikkert uheldige med timingen. Men dette var bare begynnelsen. Måtte også vente nesten 3 timer på anestesilegen, som jeg ble fortalt bare skulle innom en kvinne før meg. 15 min brukte hun på å sette epidural på meg, hvordan kunne hun bruke 3 timer på den forrige fødekvinnen. Jeg hadde en flott jordmor og fødselslege når jeg først kom inn på fødestua, men det var det som skjedde i forkant og etterkant som var vanskelig. Det var fullt på barselhotellet og på barsel, så alt de kunne tilby meg etter fødselen var en seng på gangen på barsel. Det endte med at vi dro hjem samme dag som jeg født. Vi måtte bare vente 9 timer på barnelegen som skulle undersøke babyen. Dette er nok ikke noe som er normalt på Ullevål, men vær forberedt på at dere føder på en kvinneklinikk (fødefabrikk). Om dere har mulighet, søk dere til riksen eller ahus :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Hadde samme opplevelse ang lege på Ullevål jeg også.

Har også født i Stavanger - og det var like ille. Vi måtte krype over hverandres senger. Vi sov i ganger og kott - helt grusomt.

Så det er ikke bare Ullevål som stinker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...