Gå til innhold

Noen som har hamstret bleier? Hvor mye trenger man????


Ariela

Anbefalte innlegg

Er førstegangsfødende og aner virkelig ikke hvor mye bleier det går...

Tenkte det kunne være lurt å handle litt før jul mens det er så billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei.. Henger meg på her jeg også..

 

Tanken om å hamstre litt nå før jul har slått meg også :)

 

Har sittet å lest litt om dette med bleier og hvor mye man trenger å på nettet har jeg funnet ut at gjennomsnittet er 1600 bleier i året.

Dette vil si 54 bleiepakker ca, fordelt på di størrelsene di bruker det første året.

 

MEN her er vell alle barn forskjellige så det er vell ikke akkurat noe fasit svar på dette.

 

Noen så har litt mer erfaring ang dette?

Hvilke størrelser går det mest av?

 

Er selv førstegangs så aner jo ikke noe mer enn det jeg har lest.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) förstegangs selv og har begynt å hamstre inn på kiwi sin bleie avtale. Lurt å gjöre dette för jul. snakket med flere som sier at de brukte rundt 6-10 bleier i dögnet!!! så bare å lade opp.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Jeg har allerede kjöpt 10 pakker bleier)))), forskjellige str. Tenkt å slippe tenke på bleier en stund. Det er lurt å kjöpe för man föder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet inn litt selv allerede ja.

Er 2.gangs fødende, så jeg har lært litt fra forrige gang...

Fant ut at pampers er best bleier til de nyfødte, libero er så tykke...

Ikke kjøp nr 1/den minste str (3-6 kg) de er litt små i omkretsen og føles litt trange på baby, så slakker man litt på tapen, og da lekker det...

Velg pampers str 2, og kjør på den ca 1 mnd, litt avhengig av str på baby og vekst. Disse er billigst på Meny...

Så bytter dere til str 3, disse får man billigst på rema 100 (3 pakker i en kasse).

 

Velg alltid pampersvarianter med "stretch" i tapen, mye bedre enn de uten stretch i tapen, selv om de uten stretch er noen øre billigere per stk bleie.

 

Når baby blir "stor" og sover hele natten rundt, 4-6 mnd gml, anbefaler jeg libero på natten, den rommer "litervis med vått" uten at det lekker, og baby føles likevel helt tørr om morgenen :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mamsi123 :)

 

Tusen takk for mange gode tips :) Men så rart at ikke 3-6 kg er små i omkretsen til nyfödte, hadde jeg ikke trodd. Men greit å vite.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Sniker meg inn fra Mars terminklubben, er 2 gangs.

Har hamstret inn ENDEL bleier. Har bare kjøpt libero siden jeg liker dette best (hvis man gnukker litt på bleiene først så blir de myere og bedre syns jeg), syns ikke de andre funker så bra når ungen bæsjer og tisser. Har ikke kjøpt nr 1.

 

Det jeg har kjøpt er:

14pk med nr2 (har da regnet ca 1bleie pk i uka med nr 2 da det går veldig mye av dette.)

12pk med nr3

10pk med nr4

10pk med nr5

12pk med nr6

Har brukt kiwi da disse har det rimligste tilbudet syns jeg=)

 

Lykke til med å hamstre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset sverger vi faktisk til Landlord sine bleier :) er de eneste som er tett på lillemann på 17 mnd.

Er veldig fornøyd med dem, men minste pakken er fra 6 kg så har supplert litt med libro. En pakke i str 1 og 4-5 i str 2 :) Hvor mye vi har av de andre str vet jeg ikke :)

sambo gikk helt av hengslene når han fikk med seg at man fikk nesten 56 bleier for 4,90 :)

Han har handlet 19 pakker med bleier til lillemann. he he :) Han som aldri er økonomisk har glimtet til her he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte pampers best til snuppa. Libero som er på tilbud så har ikke turt å kjøpe så mye. Mange som har hatt lekkasjer med den ene men ikke den andre, så dumt å ha mye av en som ikke passer.

 

Ang størrelser så brukte vi prematurbleier på sykehuset, og nr 1 en stund etter vi kom hjem. Så jeg har kjøpt en med pampers nr 1 (2-5kg) og to med libero (3-6). Så får vi se hva som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hamstret loftet fult :-) Anbefaler at folk gjør dette innen nyttår, da Libero p.t. ikek tjener noe på priskrigen og de kan neppe fortsette slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet endel i barnehage, og sett MANGE barn som reagerer på både Libero og Pampers, og diverse merker...

Lønner seg jo ikke vis man ikke kan bruke det uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Barn er jo født forskjellig og vokser i veldig ulik takt, så umulig å si på forhånd hvilke bleier de bruker, hva du liker osv. Mitt råd er å kjøpe bleier

undervei, det er ikke sååå dyrt med bleier i Norge uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...