Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Altså, er vikar i en liten bedrift, Vi er bare 5 som jobber der. Bytter på helgearbeid osv. Fire uker på rad nå er jeg satt opp på helgearbeid, UTEN å bli spurt først! Turnusen er en helg på og en helg fri. Altså kun to helgejobber i mnd. Føler jeg blir helt overkjørt og at jeg ikke har noe jeg skulle sagt? Er vikar for en som er sykemeldt, og får omtrent kun jobbe sent + masse helgejobb.. Neste helg er jeg også satt opp, 5 helga på rad. Hun andre vikaren ( som heller ikke er "fast ansatt") har hatt fri tre helger, jobbet idag og har fri neste helg. Sjefen spør bestandig henne om hun VIL jobbe en dag hun har fri fks, mens med meg sier han bare at vaktene er endret på og at de nye vaktlistene henger på jobben.. Er det mitt eget ansvar å få bytta vakt eller?! Får ikke tid å handle julegaver med så mye jobb ( Er en time til byen) men har dårlig samvittighet nesten for å si nei.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Det er ikke lov å jobbe hver helg. Sjekk arbeidsmiljøloven på lovdata.no
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Du må nesten ta en samtale med sjefen. Om du ikke sier imot vil hun vel bare fortsette å sette deg opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå