Gå til innhold

Bidrag via NAVI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bidraget krever nav via arbeidsgiver. Noen som vet hva hvis ikke arbeidsgiver betaler...hva blir gangen i dette liksom...og hvor lenge kan de holde på slik?

ja....arbeidsgiver er "kompis" med bf...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til bf at du kan faktisk begjære ham konkurs om han ikke passer på trekket, og skaper seg nok gjeld(ca 100 000). Det hjalp er, for bf her mente han ikke hadde noe som helst ansvar sden bidraget gikk gjennom arbeidsgiver.....

Men gjelden er ikke arbeidsgiver sin, men bf som ikke betaler.....

Ved en konkurs så tar de de verdier de finner hos bf, ikke noe hos arbeidsgiveren.

Skrevet

Hjelper neppe, siden bf ikke eier noenting...

Skrevet

Det du også kan si er at om han et år for godt igjen på skatten, så gå disse pengene til deg og/eller nav, alt etter som hvem og hva han skylder... så om han bygger seg opp gjeld og så pluselig får 30.000 igjen på skatten så sier nav og du tusen takk;)

Dette sa jeg til bf her, han trodde meg ikke så i år på skatten skulle han få igjen en god sum pga den gode jobben hans hvor han får god lønn og betaler mer i skatt enn han trenger, veninna mi som er venn med hans dame på facebook hadde som status at hun så frem til det samboerene hennes(altså bf fikk igjen på skatten) for da skulle det bli en del nye møbler i huset... Vel det ble ikke slikt, jeg fikk 40.000 så tok jo nav sitt, så tror ikke han fikk igjen noen ting og gudene vet hvor mye han skulle hatt tilbake. pluss jeg fikk selv igjen på skatten...

Så det er jo en ting og lufte for han... ;)

Skrevet

hehe...alt kommer for en dag.. Bra !!!

Skrevet

De kan prøver og lure seg unna... men og ha gjeld er noe man ikke tuller med.. greit og ha lovlig gjeld(ting på avbetaling/lån) så lenge man betaler på det;)

Skrevet

Så arbeidsgiver har ikke "plikt" til å kreve inn (trekke fra lønn)? Trodde kanskje slikt var straffbart...er et pålegg fra staten liksom.. OG staten skal vi ikke tulle med ;)

Kommer ikke til å ta det opp med bt..da vi har et "overfladisk" godt forhold hehe...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...