Gå til innhold

Har jeg noen rettigheter?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en kommende trebarnsmor, som venter det siste tilskuddet i mai. Det har seg slik at jeg er student, og denne siste lille babyen kom som en overraskelse.. Jeg skulle egentlig begynne i en ekstrajobbstilling i høst, men så fant jeg ut at jeg var gravid. Jeg kunne derfor ikke begynne i dette arbeidet, da det innebar arbeid med fosterskadelige kjemikalier. Har jeg noen slags rettigheter på utbetalinger i forbindelse med dette, eller faller alle rettigheter bort når jeg ikke har vært i arbeid i min. 4 uker.

 

Jeg vurderer nå å søke jobb (har fått tilbud også), i et annet firma. Jeg har hatt en stilling hele tiden (noen timer i uken) på et treningssenter. Dette gjør at jeg har "vært i arbeid" uansett de siste 10 mnd før fødselen. Men jeg ser etter tips til å øke foreldrepengegrunnlaget mitt! Pga hyperemesis har jeg ikke hatt mulighet til å søke jobb tidligere i høst. Fra NAV har jeg fått vite at det beregningsgrunnlaget er den lønnen du utbetales NÅR du går ut i permisjon/ eller blir sykemeldt. Altså, kynisk sett, dersom jeg jobber 4 uker etter ju (50%), sykemeldes etter dette, så er det lønnen jeg da per dags dato som utgjør grunnlaget.

 

Noen tips? Tar jeg helt feil?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...