gabi83 *med lillebebisen* Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Hei! Jeg er en kommende trebarnsmor, som venter det siste tilskuddet i mai. Det har seg slik at jeg er student, og denne siste lille babyen kom som en overraskelse.. Jeg skulle egentlig begynne i en ekstrajobbstilling i høst, men så fant jeg ut at jeg var gravid. Jeg kunne derfor ikke begynne i dette arbeidet, da det innebar arbeid med fosterskadelige kjemikalier. Har jeg noen slags rettigheter på utbetalinger i forbindelse med dette, eller faller alle rettigheter bort når jeg ikke har vært i arbeid i min. 4 uker. Jeg vurderer nå å søke jobb (har fått tilbud også), i et annet firma. Jeg har hatt en stilling hele tiden (noen timer i uken) på et treningssenter. Dette gjør at jeg har "vært i arbeid" uansett de siste 10 mnd før fødselen. Men jeg ser etter tips til å øke foreldrepengegrunnlaget mitt! Pga hyperemesis har jeg ikke hatt mulighet til å søke jobb tidligere i høst. Fra NAV har jeg fått vite at det beregningsgrunnlaget er den lønnen du utbetales NÅR du går ut i permisjon/ eller blir sykemeldt. Altså, kynisk sett, dersom jeg jobber 4 uker etter ju (50%), sykemeldes etter dette, så er det lønnen jeg da per dags dato som utgjør grunnlaget. Noen tips? Tar jeg helt feil?
solsikke24 Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Man kan få fødselsstipend fra lånekassen. Se link; http://www.studenttorget.no/index.php?show=4524&expand=3797,4524&artikkelid=6488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå