Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Jeg syns jeg har blitt så slimete i halsen og fått en brennende følelse i gommen/bak i svelget etter å ha spist sjokolade med nøtter i (ikke noe kløe) Idag smakte jeg på bittelitt nugatti og fikk den følelsen igjen nesten med det samme,kjenner det brenner og stikker bakerst i gommen,akkurat som jeg skulle brent meg på noe varmt...Har tålt alt av nøtter før,og dette kom plutselig over natten...Men mulig det er litt inbilning og,at når jeg vet jeg spiser noe med nøtter så tenker jeg ekstra på det og kjenner etter med en gang...Tok allergi prøver i vår (blodprøver) og det slo ikke ut på det,men slo ut på timotei da...
OsloMor Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Ja, det kan man:) Personlig fik jeg plutselig sterk allergi mot ananas:(
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2010 Så kjipt da :-( Skal til legen om 3 uker så da skal jeg høre om jeg kan ta nye blodprøver,de for 9 mndr siden slo ikke ut på noe med mat... Kjenner det er ubehagelig i gommen nå å,9 timer etter,men går vel over til i morgen ;-)
lille sprelle Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 ja - jeg fikk det i 12-årsalderen - valnøtter - ikke noen andre.
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2010 Kan man få røde prikker/blemmer hvis man ikke tåler nøtter da? Så baki svelget nå og da har jeg små røde prikker/blemmer der og det er sikkert de som brenner/svir! Men ikke sånn ille vondt... Går munn,hånd og fotsyke i bhg der jeg jobber,men når det er kun i munn så er det kanskje ikke det...Tungen er sår den også..
bondeknøl Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Det er noe som heter kryssallergi. Jeg er allergisk mot bjørk, hest og katt. Pluss at jeg har kryssallergi, legen forklarte det med at jeg innimellom kan reagere på forskjellige matvarer som nøtter og frukt osv.....
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2010 sweetgirls: Takk for svar ) Men da kan du spise feks nøtter og frukt allikevel siden du reagerer innimellom eller må du holde deg unna? Er det bare at det blir ubehagelig når du reagerer og ikke "farlig"
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 4. desember 2010 #8 Skrevet 4. desember 2010 Dette lurer jeg også på. De siste gangene jeg har spist valnøtter har jeg fått skikkelig vondt i magen. Sånn at jeg har fått problemer med å sove om natten. Siste gangen var det så vondt at jeg ikke tør spise det igjen. Ikke engang en nøtt for å sjekke om det kan være det jeg reagerer på.
Fjerteberte Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Jeg fikk det akkurat som Mamma83.... Plutselig kjempevondt i magen, men dte var etter å ha spist mandler. Lå våken om natta og bare vrei meg i smerte. Tok en tid før jeg skjønte at det var mandler jeg reagerte på da. Har i ettertid funnet ut at jeg kan spise litt mandler, men ikke så veldig mange!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå