Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Prøvd 3 ganger uten hell! Gi meg en enkel måte å gjøre det bra på!!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Forklar hvordan du gjør det, så skal jeg si deg hva du gjør feil. Hva skal du bruke den smeltede sjokoladen til?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Oppkokt vann i en panne, en panne oppå med sjokkisen i... La stå.. Hva er så vanskelig med det? Vannbad...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Hvordan gjør du det? Vannbad? Altså: Varmt vann i en kjele, så en skål oppi det varme vannet, og så sjokoladen i skålen. Rør sakte rundt. Hvis det ikke funker har du sikkert kjøpt landlord sjokolade. Det gikk så fint her sist jul, helt til mannen kom hjem med landlord sjokolade. Den fikk vi ikke til.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Ja, det er også en måte å gjøre det på.
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Om du absolutt ikke får det til, så kan du jo la gryta med vann fortsette å stå på den varme plata slik at vannet ikke blir for kaldt til å smelte sjokolade med. Det kan være grunnen hvis du har lite vann i gryta. Har gjort det selv.... Eller du kan revurdere sjokoladevalget som noen andre sier her. Billig sjokolade kan jeg ikke tenke meg at er noen fordel. Dronningsjokolade fungerer perfekt :-)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 Jeg bruker nseten bare eldorado eller andre billigmerker, og jeg har aldri hatt problemer med å smelte den... verken i vannbad eller i sjokoladesmelteren.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #8 Skrevet 4. desember 2010 Jeg har aldri hatt problemer med det, uansett type sjokolade. Bruker tre måter, alt etter hva som passer der og da, litt avhengig av tid og mengde på sjokoladen som skal smeltes. Det som er viktig for å få det til er TO ting: det må ikke komme vann i sjokoladen, og den må ikke bli brent. 1: smelter rett i kasserollen på svakeste varme. Rører ofte. Har induksjonskomfyr, så det er lett å holde plata kald nok til at det ikke brennes. 2: I vannbad, sjokoladen i en glasskaål i en kasserolle med vann. Trenger ikke røre ofte, litt plunder syns jeg personlig. Viktig å passe på det med fukt. 3: i mikroen. Passer til små mengder og man må bruke lav varme, røre ofte.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #9 Skrevet 4. desember 2010 Du må for all del ikke få NOE som helst vann oppi sjokoladen. Da vil det bare bli rot.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #10 Skrevet 4. desember 2010 Jeg pleier å koke opp vannet i en kjele og skrur ned varmen. Legger så den knuste sjokoladen i en litt mindre kjele, og holder den over den store kjelen, slik at vannet dekker ca. 1/4 del. Funker bra hos meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå