Gå til innhold

Fått plass på ABC enheten på ullevål :) (samme innlegg som 2 tri)


lillevanilje

Anbefalte innlegg

Jeg fikk brev i dag om at jeg har fått fødeplass på abc-enheten på Ullevål. Jeg er førstegangsfødende med foreløpig termin 6. juni. Noen andre som skal føde der? Noen som har erfaringer de ønsker å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jg har ikke plas der, men går til samtale med en av jordmødrene som jobber der pga fødselsangst (hun jobber også på den helsestasjonen jeg hører til). Dersom hun er representativ for de som jobber der kan du vente deg jordmødre som ser deg, respekterer deg og som vil hjelpe deg å finne de beste løsningene for deg og bebisen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: fødte du på abc første gangen også?

 

helene: så godt å høre. jeg er veldig fornøyd, men man er vel alltids litt usikker på om man har gjort det riktige valget. det er jo første gangen så man aner jo ikke hva man går til. men har hørt flere som sier at de som jobber der er fantastiske og det er jo viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zaya: ja - det var takket være ditt innlegg at jeg søkte (vi skrev endel frem og tilbake på et innlegg du hadde). Så tusen takk! Før jeg skrev med deg her inne trodde jeg ikke det var et tilbud for førstegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra anonym over her: Nei, fødte på "vanlig" Ullevål sist. Var godt fornøyd der også, men hadde en rask fødsel hvor jeg var mest hjemme- og hadde enormt stor glede av varmt vann. Så jeg ønsker meg veldig en vann-fødsel denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg også søkt på ABC, spørs om det blir folksomt der i juni... hehe :) har termin mellom 9-11 juni (den varierer etter hvem man snakker med...) Bare håper jeg får plass ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har plass der jeg også, termin 1. juni. Skal dit første gangen rundt 23. januar. Gleder meg masse til det!

 

:)

 

Fødte på Ahus sist og var mye i badekaret. Håper det er tid til det nå også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...