Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Mener da selvfølgelig av rengjøring og de div juleforberedelsene. Vasker dere vegger og tak osv?
Tante Blås Squaw Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Jeg skulle ønske jeg var ei sånn husmor som lagde sylte og strikket julegaver og endevendte huset i god tid før desember - men det er jeg ikke ;o) Jeg vasker ned et rom av gangen - vegger og tak tas kun hvis de virkelig trenger det. Jeg er listoman og setter opp ei liste for hvert rom, så jobber jeg meg gjennom den.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Jeg har aldri drømt om å bake 7 slag eller vaske hver centimeter av huset, WHY????? Nei, det holder med å vaske litt, gjøre det koselig og å KOSE seg i jula, det er jo det som betyr noe, og det er det man evt husker, eller hva? Ikke at man krysset av 9 av 10 punkter på en teit liste? Jeg er selv listoman, men ett sted går grensen...
Tante Blås Squaw Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Jeg storkoser meg med husarbeid, matlaging og pynting - skulle bare ønske at jeg hadde enda mer energi til det )
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Jeg baker ikke 7 slag til jul og jeg vasker ikke huset fra topp til tå. Baker de kakene vi spiser. Og vasker mer enn en vanlig vask. I år blir det ikke mye pynt heller, for jeg orker rett og slett ikke. ingen som har klaget på at det er for lite jul her heller, så da er det jul i huset selv om det ikke er mye pynt her.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Jeg vasker normalt til jul og baker kakemenn sammen med barna. Bake noe mer eller vaske huset mer enn normalt gjør jeg IKKE. Men etter jul vasker jeg gjerne nøyere for å bli kvitt granbar, glitter og ribbefett.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 I år? Hva jeg IKKE gjør: - rundvasker - pynter - kjøper julegaver - ordner julemiddag - kjøper juletre - henger opp julegardiner og annet krimskrams - baker pepperkaker og andre julekaker - feirer jul noe spesielt... Og det er ikke fordi jeg hater julen eller har bare vonde minner med den. Men i år passer det rett og slett ikke, verken økonomisk eller tidsmessig. Og nei, jeg har ingen barn enda, så det er ingen som kommer til å lide en grusom skjebne pga dette.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #8 Skrevet 4. desember 2010 Kommer ikke til å vaske ned, men skal vaske rom for rom fremover. Vaskerommet er en mare som henger over meg som jeg gleder meg til å få vasket.. Trodde liksom det lå i kortene at det skulle vaske seg selv?!?! Hmrrf... Egentlig sier alle at jeg har støv på hjernen.. Men det er bare tull. Har orden på hovedoppholdsrom... Soverom og den uinnredede loftstuen er møkk... Har for lite lagringsplass til tross for stort hus, så det blir til at kottet beveger seg ut på loftstua :S Har en liten kar på 5,5 mnd som bare tar 3x30 min om dagen og er ekstremt oppmerksomhetssyk.. Ikke liker han å se på klesoppheng og vasking heller. I år skal jeg faktisk arrangere storfamiliejul, men de får ta det som det kommer. Har ei svigermor som er gjerdeigfantast til jul, og ei mor som skal ha 7 sorter. Regner med det blir rikelig kaker og brød og kjøttpålegg fra den kanten. Skal dra fram sofaen og vaske under tv- benken til jul, ta lister etc. Men nedvask blir det ikke. Heller vaske når gjestene er reist :S Skal bruke tid på å pynte og kose meg. Men med en slabbadask av en mann som ikke egner seg til huslige sysler overhodet så orker jeg ikke vaske ned huset på kveldstid når mini har lagt seg. Skal kjøpe et pepperkake - ferdighus og pynte da... Tenkte slenge
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #9 Skrevet 4. desember 2010 ...sammen noen julemenn kanskje... 08:42
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2010 #10 Skrevet 4. desember 2010 Hvis du ikke har ei liste over ting du skal gjør før jul, og kaller lister teite, så tro du meg, du er ingen listoman!..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå