Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Fikk vite i dag at min MS- syke mor som har vært innlagt med høy CRP en stund mistenkes å ha en kronisk infeksjon. Vi skal i møte med lege på mandag, til dette har jeg lyst å møte litt forberedt, men jeg finner ingen informasjon på internett. Er det noen her som har noe kunnskap rundt dette og som vil fotelle meg kort hva det kan være og innebære?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Kan vel være et informasjonsmøte om behandling og medisinering framover?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 MS er antatt å være en autoimun sykdom, det er i alle fall bevist at aktivt imunforsvar spiller en rolle for sykdomsutviklingen av MS. MS er brudd på blood brain barrier, blodårene i resten av kroppen er porøse og gir blod ut til alle cellene. I hjernen skal blodårene være helt tette. Det er de hvite blodcellene, immuncellene som gjør skaden på myelinet og nervene. Har mora di høy crp, betyr det at hun har en infeksjon, har man infeksjon øker man produksjonen av hvite blodceller, man styrker imunforsvaret for å bekjempe infeksjonen. Men for MS pasienter ønsker man at konsentrasjonen av hviteblodlegemer skal være så lav som mulig, ettersom det er de hvite blodcellene som gjør MS skaden i hjernen. MS pasienter kan bli MS syke etter forkjølelser og influensaer, eller andre kraftige infeksjoner. MS pasienter skal ikke ta tilskudd av c-vitaminer, solhatt og andre remedier som booster imunforsvaret. Vaksiner er også ting som øker imunforsvaret, og kan også utløse MS aktivitet fordi man får økt konsentrasjon av hvite blodlegemer i blodkretsløpet, og også i det blodet som lekker ut i hjernen. Sånn ca det tror jeg det dreier seg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå