oleanna2005 Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Hvor selger de billigst ribbe, pinekjøtt og kalkun nå? Tenkte å handle i morgen.
Mjølkekua Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Ville ikke spart for mye på akkurat de tingene... Men det er min mening da.
jordbærsjokolade Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 9 kroner for julepølse på Rimi 24 kr (tror jeg det var) pr kilo ribbe på kiwi (firstprice) 4 kroner for surkål på Rema 1000 (landlord) Medisterdeig er det ofte tilbud på på mega
jordbærsjokolade Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Åja, også var det pinnekjøtt..89 kr pr kilo på rema 1000 tror jeg og 25 kr pr kilo kalkun på mega
Gjest Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Hvorfor ikke betale ordentlig pris på maten du kjøper? Det er vel greit at bøndene som produserer maten har råd til å skaffe seg julemat også? Nei, jeg kjøper ikke det billigste av alt. Jeg kjøper i grunnen alt jeg har lyst på, uten å se særlig mye på prisen. Men - et sted går jo grensa; kan jeg kjøpe mørbrad til 200 kr pr kg, så kjøper jeg ikke indrefilet til over 400... ;-)
kitty litter Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Har du tenkt noengang kakao at det finnes mennesker her i Norge som kanskje ikke kan kjøpe det dyreste av alt? At for å kunne ha råd til å kjøpe julemat i det hele tatt og kanskje få råd til julegaver så MÅ de kjøpe det billigste??? Ikke alle kan kjøpe alt de har lyst på, men fint for deg at du kan det... Smaker ikke forskjell på kalkun til 19,90 eller 49 pr. kilo eller pille ribbe heller for den saks skyld...
Suprise! Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Dårlig gjennomtenkt innlegg av Kakao ja .... :/
Tredje drøm Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Har ikke fulgt med på prisene til all julematen, men pinnekjøttet til Gilde som Rema 1000 selger for 89 kr pr kg er i hvert fall rimelig og veldig godt )
~sjiraff~ Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Jeg kjøpte first price ribbe på kiwi for en mnd siden. Skulle bare prøve å lage siden jeg aldri har laget ribbe før. Og det er utvilsomt den BESTE ribba jeg noen gang har spist. Kjempe saftig og god. Lagde den på hellstrøms oppskrift. Tror den kostet 14,90 pr kilo. Dessverre skal vi ikke ha ribbe på juleaften, men pinnekjøtt. har prøvelaget det også. Prøvde Gilde sin som var billigst på butikken her men det var overhodet ikke noe godt. Men har hørt mye bra om nordfjord sitt og det koster vel 99 kr kiloen? Kalkun aner jeg ikke, men det er vel billig overalt så lenge du kjøper hel kalkun og ikke bare fileten.
~sjiraff~ Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Nå er det vel uansett slik kakao at det er ikke bøndene som tjener eller taper på om prisen er 99 kr eller 249 kr på pinnekjøttet. I hovedsak er det butikkene som tjener eller taper på det.
stearin Skrevet 3. desember 2010 #11 Skrevet 3. desember 2010 Over til noe helt annet enn julemat.. men når jeg så sjiraff nevnte at first price ribbe er god, må jeg bare nevne at jeg synes kyllingfileten også er mye bedre enn merkevare kyllingfilet. First price hadde saftig, god kyllingfilet som ikke var noe hard eller seig. Og jeg som egentlig ikke er glad i kyllingfilet enda:)
Libido- Skrevet 4. desember 2010 #12 Skrevet 4. desember 2010 Er også stor fornøyd med kyllingfileten der, den 2 kg frosset. Betaler ikke mer enn en 60-70 kroner for 2 kg! Så er den best =) Samme med ribba, var veldig skeptisk i fjor siden den var så billig.. men de var utsolgt alle andre plasser. Men steike den var god!
Libido- Skrevet 4. desember 2010 #13 Skrevet 4. desember 2010 oi overdrev på prisen på kyllingen der ser jeg. Er vel rundt 130 kroner for 2 kg. Billigst uansett =)
Gjest Skrevet 4. desember 2010 #14 Skrevet 4. desember 2010 Nei, mitt innlegg er ikke dårlig gjennomtenkt. Det er sånn her i landet at det er veldig, veldig få som er i en slik økonomisk situasjon at de v i r k e l i g må tenke seg om når de handler vanlige matvarer i butikken. Og det er også sånn at mat faktisk ikke er dyrt, vi bruker vel snaut 15 øre av hver krone på mat, det er alt det andre vi kjøper i butikken som faktisk er dyrt. Og er det sånn at man faktisk har så dårlig råd at man virkelig må snu på krona for å få endene til å møtes, så tror jeg neppe det er matpenger som velter budsjettet. Da tror jeg virkelig at man bør begynne å se på hva man i det hele tatt bruker penger på. Og jo, det har en viss betydning også for bonden om vi kjøper "dyr" eller "billig" julemat.
vuosttas Skrevet 4. desember 2010 #15 Skrevet 4. desember 2010 Vi er i en økonomisk situasjon som gjør at vi må tenke over hvilke matvarer vi handler. Jeg skriver handleliste og følger det nøye, og hamstrer inn når maten er på tilbud. Ikke kom å si at mat ikke er dyrt, for oss er det dyrt. Da vi bruker alle pengene våres på det! Frossen ribbe på Rema koster 18,90,-
2søtesmåh Skrevet 4. desember 2010 #16 Skrevet 4. desember 2010 Prior Kalkun på Coop (mulig bare vår lokale) til 24,90/kg Ribbe til 29.90 Av erfaring så er det PINNEKJØTTET (av sau/lam)jeg helst ikke ville spart på. Ribben smaker likt, om man ser ann mengde fett man ønsker mot kjøtt osv, kalkun likeså......Men pinnekjøtt derimot..Det finnes så mange kvaliteter ute og går at DER ville jeg gått for en litt dyrere variant:o) Ellers er jo alt av grønnsaker rimelig da, så MASSE tilbehør kan man få for en knapp 50-lapp )
meg & to små vampyrer Skrevet 4. desember 2010 #17 Skrevet 4. desember 2010 Jeg kjenner faktisk ganske mange som MÅ spare når de kjøper mat, eller tenke rimeligst mulig og være så økonomiske som de kan. Mulig du ikke kjenner den type mennesker, kakao, men det finnes ganske mange av de. Om vi ikke hadde vært bevisste på matbudsjettet, så hadde vi faktisk ikke hatt penger til husleie, regninger og klær til barna. De siste 3 åra hvertfall. Av og til kommer det perioder der man har bare akkurat nok penger til å klare seg, og det er jo en del av oss som går gjennom de periodene.
2010 Mammaen Skrevet 4. desember 2010 #18 Skrevet 4. desember 2010 Jeg kjøpe kalkun for Rema til 19 kr per kilo for et par-tre uker siden. Smakte veldig godt :-)
MillaCamilla Skrevet 4. desember 2010 #19 Skrevet 4. desember 2010 Uansett om en kjøper billig eller dyr julemat, så bør en sjekke vanninnholdet i kjøttet før en kjøper det. Noe frossent kjøtt er desverre sprøytet fullt med vann av produsenten, som en ikke merker når varen er frossen (men gir høyere vekt, noe du betaler for og merker i etterkant). En merker det først når en f.eks steker ribba og den har krympet til halv størrelse. God julehandel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå