Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Jeg har en sønn på akkurat 8mnder, som legges ca kl 1900, sovner stort sett helt fint av seg selv . når klokken nærmer seg 2300, vil han ofte ha en flaske på ca 150ml, og så ofte en flaske til i 3-4-5 tiden. Føler at det kanskje kan være påtide å kutte ut enten den ene flaska, eller begge? hvordan gjorde dere dette? (har forresten ammet han til han var 7mnder, da var det ikke interessant lenger, prøver litt enda, men han vil helst ha flaska) han er en relativt stor gutt, som snart veier 10 kg, og 72 cm lang. iløpet av dagen spiser han ca dette; ca 0830, grøt 0930 150 ml mme 1200 1/2-1 brødskive med vann som drikke 1300 150 ml mme 1530 litt middag, men ikke så veldig begeistra enda,litt banan eller annen raspet frukt, med vann 1800 grøt og vann 1900 flaske 150 ml mme på sengen ...og så da desse to flaskene etter han har lagt seg. Hva syns dere? trenger han de egentlig? Han roer seg fort etter melk og sovner igjen med engang, dersom det ikke er tenner o.l som har plaget han da. Han er litt plaget med hard mage også, men med litt sviske pleier det å løsne. Har en datter på 2 år også, men hun nattavvente seg igrunn selv rundt 7mnders alder. håper på svar
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Den dagen jeg begynte med grøt om kvelden. Da sluttet nattmåltidene hos ammebarnet mitt. Samme med flaskebarnet. Ammebarnet var da 6 måneder, og flaskebarnet var 3 måneder. Når de begynner med fast føde, så slutter en med nattmaten. Så enkelt. Det handler om hva de trenger, ikke hva de ønsker når det er natt.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Ja, så da mener du at han ikke trenger det? er det jeg er usikker på rett og slett, er jo lett å gi han en flaske midt på natten når han sovner igjen rett etterpå, men er vel som du skriver det, han ønsker det vel bare. Har vel blitt en dårlig vane. burde vel ta kampen i helga da kanskje HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Min sluttet ikke med flaske om natten før han var 2 år.. Han kunne våkne 1000 ganger om natten om han ikke fikk den flasken om natten.. Begynte å gi han vann fra han var 1.5 tror jeg det var. Men kunne da våkne kl 5-6 å hyle etter mat.. Så han fikk da melk igjen til han sluttet å våkne å være kjempe sulten. Tror du må se det litt ann, hva gutten din har behov for:)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 takk for svar! ja det jeg er mest redd for er jo om jeg kutter ut maten, som han egentlig faktisk har behov for. går jo an å prøve et par netter uten, prøvde meg litt i natt, men han roet seg egentlig ikke før melka kom vanskelig dette med nattavvenning altså! det kan jo ikke være bra for tennene å få melk på nattestid så lenge? hvordan gikk det til med din på nesten 2år? HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Min er 14 mnd og trenger fortsatt 1 flaske om natta. Legger seg kl. 18 og sover til 18.. skjønner godt han trenger mat på 12 timer jeg. Så inntil videre stresser jeg ikke med det.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Jeg er 21:28.. Jeg pusser tennene til min på natta etter han får melk, og før han legger seg og da selvfølgelig.. Har fått jeksler og alt så viktig å pusse.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Gjør det som passer deg og ditt barn, HI. Følg magefølelsen din. Noen barn trenger bare en flaske om natten, andre ikke. Å si bastant at når de begynner med fast føde så slutter behovet for flaske er forskjellig fra barn til barn. Handler mye om trygghet.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Snupp begynte å hoppe over et måltid om natten ved 3,5 mnd. Deretter økte det til ca 7-8 og etterhvert 9 timer fra ca 7-8 mnd. Pre- og dysmatur
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #11 Skrevet 3. desember 2010 Hvordan gjør du det da? Setter du deg ned og forklarer babyen at han eller hun ikke har behov for mat om natten lenger. Du skjønner det at kroppen har noe som heter forbrenning. Når denne er vant med mat om natten, så er barnet faktisk sulten om natten. Det er ikke et ønske, det er et behov!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå