Gå til innhold

hva baker dere til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har laga noen få slag i dag,men jeg liker ikke å bake,så jeg har ikke lyst til å lage masse som ikke blir spist..hehe...

har laga litt tørrkaker i dag, som kokosmakroner,kransekakestenger,pleskner og serinakaker i dag...ikke mine favoritter, men da har jeg noe i hus.

ellers liker jeg mere klissekaker....som marsipan og konfektkaker og slikt...

så kom med tips :-))

men som sagt, jeg liker ikke å bake, og da må det ikke være for avansert....

sarah bernhard skal jeg lage, og det er vel det mest avanserte jeg klarer å lage :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde nær sagt ingen ting...

Men slipper nok ikke unna å bake pepperkaker sammen med frøkna... Resten kjøper jeg. Ser ikke noen grunn til at jeg skal stå og knote med sånt, siden jeg slettes ikke verken liker eller "kan" med sånn baking.

Men skal lage ei kake eller to, suksessterte og ei sjokoladekake av no' slag, tenker jeg.

Jo, og så skal vi montere og dekorere pepperkakehus, nesten så det går under begrepet baking, det, her i huset.

Skrevet

Pepperkaker, pepperkakehus, julebrød, rundstykker og en firkløverkake, thats it! Vi spiser så mye annet godt at kakene jeg tidligere har bakt blir ikke spist. Bare tull med den bakinga. ;o)

Skrevet

pepperkaker, pepperkakehus, kakamenn, mulig jeg prøver meg på sarah bernad(var det det de het montro?) så mulig jeg skal prøve meg på noe konfekt

Skrevet

ikke bare meg som ikke liker å bake da asså...

pepperkakene skal ungene få lov til å styre litt med i morra.

ellers så skal jeg vel prøve meg på sarah berhard,brune pinner,japsboller,suksesskake (mandelbunn med gul krem) dajm iskake, og en sjokoladekake....

Skrevet

Daimkake ja! DEN skal jeg bake, ikke firkløverkake. Kjøper ferdig bunn, så blir det enda mindre arbeid. ;o)

Skrevet

Ferdig bunn til Daimkake?? Hvor, hvor???

Skrevet

De selger det på bakeriet her jeg bor. Genialt! ;o)

Skrevet

Jeg skal bake horn, sarah bernhard, pepperkaker, også sånn kjeks fra rema 1000. Er ferdig cookie deig med sjokoladebiter :) koster 34 kr for 500 g så syns ikke det var ille :)

Skrevet

Pepperkaker, pepperkakehus, kakemenn, kransekakestenger, sandkaker, berlinerkranser og sjokoladecookies.

Til frysa baker jeg boller/kanelboller, sjokoladekake, muffins og kanskje en eplekake.

Pleier bake en julekake, det er så godt med brunost på ;)

Skrevet

Jeg liker å bake, men spiser nesten ingenting selv.

Så her i huset blir det:

- silkekaker (sjakkruter, fløyelsruter)

- kanelstenger

- tørre vafler

- pepperkaker

og muligens en sort til!

Jeg baker en god del av alt også får samboeren min med seg en del på jobb iløpet av adventstida. Er tredje året jeg gjør dette og i år fikk jeg spørsmål fra sjefen om jeg kom til å gjøre det i år også.

Også skal jeg lage konfekt til min samboers mormor som er en søtmunn av de helt store.

Har å fått fløyet ned min bestemors lefser! =)

Ellers så må fryseren fylles med rundstykker før julaften. Blir ikke jul uten rundstykker og skinke!

Skrevet

ingen ting.

jeg bakte 7 slag i 4 år, men ingen spiser kaker her. så det virker litt meningsløst å bake... hehe

kjøper konfekt og baylis til meg selv i stedet :D

Skrevet

Sirrupsnipper og kokosmakroner skal jeg bake. Det er fast.

Har lyst til å prøve på fattigmann, aldri laget det før så kan blir spennende å se om ejg får det til. Tyske skiver kan det hende jeg lager, men vi får se om tiden strekker til.

Ungene lager pepperkaker av sirupsnipp deigen, de liker den som pepper kaker så jeg slipper å lage to deiger.

Mamma lager peppernøtter og sjokoladeboller, peppernøttene blir bare misslykket hos meg så ungene har gitt mormor klar beskjed at de bestiller en boks hver jul.

Ungene pleier å bestille krumkaker av oldemor, så det kan nok hende det kommer i år.

Det blir mindre og mindre kaker for hvert år her i huset. Jeg hadde ikke bakt noe mer enn sirupsnipper om jeg ikke skulle ha gitt bort til en gammel tante som ikke orker å bake mer. (fast førjulsgave)

Skrevet

Minimalt, hverken jeg eller barna liker julekaker. Vi lager pepperkakehus, pepperkake, skillingsboller, sjokoladekaker, boller og risboller.

Skrevet

Pepperkaker og peppekakehus

Lussekatter og en

Panforte di Sienna

Skrevet

Baker ikke til jul. Har noen ganger fått litt kaker, da ender det med at jeg sitter å å gomler kaker hele julen... Ikke har vi noe særlig besøk i julen, så da blir vi stuck med mye kaker. Ungene baker med farmor.

Skrevet

Saffransboller

Pepperkaker

Smultringer

Kokosmakroner

Delfiakake

Tjukke pepperkaker

et slag med amerikanske julekaker

Det pleier å være fler, men akkurat nå er det for sent så hjernen min fungerer ikke helt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...