Gå til innhold

Dere med flere barn...Er alle barna dine like pene...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere å se hvem som ser best ut.. Snakker kun utseende nå... Alle er selvfølgelig like "skjønne" inni... Og er like glad i alle osv. Overhodet ikke det som er poenget her..

Men får stadig høre at eldste jenta er veldig pen, men ikke fått høre det så ofte med minste. Burde jeg ha dårlig samvittighet når jeg ser det selv.??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to stk og de er eldstemann som er penest, men minstemann er et skikkelig sjarmtroll og sjarmer alle i senk.

Sjarmtrollet stikker av med all rosen og eldstemann (snart 7) får ikke lenger kompliment på utseende sitt...

Skrevet

Eldste mi er ikke "sånn" pen. Andre vil nok ikke si at hun er vakker av utseende. Hun ligner veldig på sin far, faktisk. Har sånne "poser" under øynene, samt at hun har rødt hår og ditto lys hud.

Sønnen min (som har en annen far) er veldig klassisk pen. Ikke noe "WOW, så vakker" men helt alminnelig pen.

Skrevet

Jeg hadde rødt hår, fregner, lys hud og briller som barn. Lignet også veldig på pappa. Ikke voldsomt vakker, men sjarmerende på urokråke-måten. Som voksen har jeg med respekt og melde blitt ganske presentabel. Skal se hun blir nydelig som voksen. Rødtopper har en tendens til å lide av stygge andungen-syndromet. :)

Skrevet

Jeg har tre småsøsken som er veldig tette. De er nå 8,7 og 5 år gamle. Når jeg bodde ilag med de for omtrent 3-4 år siden og så de hver dag syntes jeg alle var helt utrolig nydelige.

Eldste gutten er nydelig vakker, og jeg ser på han som en helt perfekt gutt:) Midterste er en ekte tulling og utseende hans passer han godt. Lyst, krøllet hår og stoooore grønne øyne, og han sjarmerer alt han kommer over:) Lillesøstra mi er igjen ganske så pen. Veldig klassisk pen er hun, og søt i tillegg. Har ikke sett mange 5 åringer som er så flotte og fine som hun, selv om de fleste er helt nydelige de og. Må også understreke at jeg egentlig synes alle er ganske perfekte og klarer ikke helt å plassere de i rekkefølge etter utseende...

Ble mye sammenligning og litt rangering i hodet likevel når jeg fikk mitt eget barn da mine søsken ikke er så gamle enda (husker godt hvordan de var når de var babyer og småbarn). Datteren min synes jeg selvsagt er penest;)

Skrevet

Også glemte jeg å si at mamma også har fått høre at en av barna er pen av mange, mens et annet barn blir heller kalt for søt. Søtingen er denne sjarmøren jeg snakket om, og hun har ofte fått høre at eldste gutten er pen. Og jeg når jeg var barn, men synes jeg var ganske søt da, ihvertfall på bilder:))

Hilsen 19.50

Skrevet

Tja, eldstejenta er godjenta, alltid smilende og glad og veldig søt:)

Minstejenta er vel det man kan kalle vakker og engle/dukke fjes.

Mørkebrune store øyne, masse store lokker i håret og gyllen i huden.

For ofte komentarer på at hun er så nyyydelig...

Jeg synes begge mine er nydelige selv om de er forsjellige, men merker at eldstejenta får mye komplimanger får væremåte da, men hun er også sjarmerende og søt:)

Skrevet

Jeg har fire barn, og ja, jeg ser at de har ulikt utseende. Som en venninne sa, "det er helt fascinerende hvor ulike barna dine faktisk er enda de ligner litt likevel". Godt oppsummert ;-) Selv synes jeg alle barna mine er helt nydelig, men jeg kan se at trekk for trekk er spesielt ene barnet mitt, nr 3, veldig heldig, han rett og slett vakker i tillegg til at han er utrolig sjamerende, blid og utadvendt. Og det er det ikke bare jeg og familie som synes, får høre det hele tiden av alle mulige folk. Eldstemann var veldig billedskjønn som 1-2 åring, så mer normalt pen som 3-6 åring, men nå som 8 åring er han blitt veldig pen igjen. Sånn at folk kommenterer det og at han visst nok har mange jenter som er forelsket i ham, hehe...

Nr 2 var veldig søt og skjønn som baby og 1-2 åring, men ikke pen-pen (for meg var han det da, men fikk ikke samme kommentarer på ham nei), ganske ordinær som 3-5 åring. Nå er han blitt 6 år og begynner faktisk å bli veldig pen han også, plutselig er det mange som begynner å kommentere ham som "oi så pen xx er blitt nå, han har virkelig forandret seg". Vet ikke helt hva jeg skal synes om slike kommentarer, at de ikke synes han var noe særlig før liksom?

Vesla ble beskrevet som "en liten Ronja Røverdatter" av en venninne, og det synes jeg var treffende. Hun er en sjamerende og utadvent liten trollunge med vakre øyne med glimt i og masse småbustete hår. Jeg finner henne adeles nydelig, men kan se at trekk for trekk er hun nok ikke like billedvakker som f.eks nr 3, da minner hun mer om nr 2 og har i så fall godt potensial til å være en av de som vokser seg veldig pen med årene. Men det spiller liten rolle. Det viktige for meg med dem rent utad og overfladisk er at de har sjarm og varme i seg, er snille og noenlunde veloppdragne ute blandt folk, ikke frekke, sure osv.

Skrevet

Her er edlstejenta på på 15 skikkelig modellpen!

Hun blir også kalt "barbie" og får veldig mye oppmerksomhet både fra eldre og yngre personer på utseendet sitt, og det er mange som missunner henne for utseendet sitt!

Noen ganger er jeg faktisk litt bekymret for at noen kan utnytte dette, og evt. bli sammen med henne pga utseendet!

Men så er hun slettes ikke dum heller da så jeg tror nok hun sjønner det selv! ;-)

Høy slank , lyst nesten midjelangt hår og hun kan også virkelig sminke og styling! :-)

Alle dei andre er gutter og noen skikkelig sjarmører og sjarmtroll alle sammen på hver sin måte!

Felles for alle er at dei ikke trenger å skamme seg for utseende, noe vi foreldrene hører til stadighet!

Tror nok at alle synes at sine barn er dei beste i verden, og det synes selvfølgelig vi også! :-))

Skrevet

Eldste her er gutt og yngste er jente. Guttungen er vel den peneste, men jentungen nærmer seg. Nå er guttungen skolegutt og får ikke like mange kommentarer som han gjorde da han var mindre. Jeg har opplevd mange ganger fremmede folk bare stoppe opp for å beundre ungene mine. Får kommentarer i butikkøer o.l. Gjengangeren er "Åh, så nydelig".

Guttungen har noen utrolige nydelige øyne, men er noe usymetrisk fra nesa og ned. Mens jentungen er veldig symetrisk i ansiktet.

Heldigvis for dem (men uheldigvis for meg) er begge ungene veldig like på faren sin.

Skrevet

Jeg klarer ikke rangere, men lillesøster er en penere baby enn storebror var. Har også mye med lynnet å gjøre tror jeg - utrolig glad jente som elsker oppmerksomhet. Begge har veldig klar, skinnende hud. Storebror har hvitt hår og helt lyseblå øyne, mens lillesøster er mer gyllen i hud og litt mørkere palett. Nå er de bare hhv 2 år og 6 mnd da, så er litt vanskelig å sammenligne for mye:-)

Tror på mange måter at jenter får litt mer oppmerksomhet på den måten, uten at jeg vet det sikkert.

Skrevet

Jeg også:) ble sånn halveis "mobbet" for mitt røde hår og fregner og bleke hud. Er over gjennomsnittet pen idag vil jeg si:)

Skrevet

Ja de er fine, sjarmerende å vakker på hver sin måte:) Min nr 2 er desidert den søteste sånn utseendemessing. Er sikker på hun vil bli en ordentlig pen dame:)

Skrevet

Jenta mi har alltid fått høre at håret hennes er helt utrolig vakkert, og folk går faktisk til frisør og prøver å få sånt hår som hun har(fargen jeg tenker på her). Og jeg har fått høre av andre foreldre at hun er det vakreste de har sett.... jeg ser det litt selv, men jeg er vel litt kritisk, så jeg ser også "feil" ;) Hun er skjønn, fyldige lepper,"rund" nese, blåblå øyner, brun hud, med blondt hår. Og hun er lang for alderen, så som voksen vil hun vel bli "modellhøy", i følge helsesøster og vekstskjema. slank men samtidig rund, erhun også. Det er vel det som er naturlig slank?

Min sønn har handikap, men er likevel omtalt som noe av det mest omsorgsfulle noen har sett i en gutt fra han var bitteliten. Og han har svart hår og svarte øyevipper som omkranser knallblå øyne. Jeg ser at han er en jenter lett faller for - litt "badboy" grunnet handikapet, og DE øynene i tillegg.... Høy og mørk stemmer vel på ham ;)

Skrevet

Mitt midterste barn er det mest billedskjønne. De to andre er selvsagt vakre de også, men den gutten er så pen at selv fremmede på gata kommenterer det. Han er 5 år gammel nå, og forbi "så skjønn baby du har"-stadiet. Gutten er rett og slett vakker.

Skrevet

Lovedove, så flott! :)

JEG syns jo at hun er nydelig, selvsagt :) Pappaen finnes ikke pen, men han er ikke pen på innsiden heller... det er datteren min! :) :)

Hilsen hun med rødtoppen ;o)

Skrevet

Har ikke sett nr to enda jeg da, men er veldig spent på hvordan han blir :)

Mange grunner til dette som f.eks at faren hans har bortimot de peneste øynene jeg har sett på en mann noen gang, og utenom det ligner Lucas i One tree hill. Utenom det får barna mine forskjellig far, så kan ikke ta utgangspunkt i hvordan storesøster ser ut selv om hun absolutt er mest lik meg. Storesøster har jeg fått høre gjentatte ganger at er en skjønnhet uten like, både fra folk som vet at jeg er moren hennes, og andre som har stått nær meg og spurt de rundt seg "hvem er det sin jente? Hun er så utrolig nydelig!"

Så blir spennende å møte nr to om litt tid :)

Skrevet

Ingen grunn til dårlig samvittighet, - så lenge du ikke lar barna få vite hva du mener.. ;-)

Av mine to barn er det desidert jenta som er penest.

Hun har store, nydelige øyne, gyllen hud, brede, feminie lepper og blondt, krøllete flott hår.

Gutten min høres helt lik ut ved beskrivelse; store, nydelige øyne, gyllen hud, passe brede, maskuline lepper og blondt krøllete hår. Og han er sååå søt. Ikke pen i det hele tatt - men fantastisk søt!

Absolutt alle er "enige" med meg - kommentarer kommer stadig om at eldstemann er kjempesøt, og yngstejenta er pen/nydelig.

Skrevet

Når jeg ser på bilder av meg og mine 3 søsken når vi var barn, så var vi pene som babyer/små, men opp til tenårene så vi helt grei ut men absolutt ikke noen av oss som var pene barn/unge. Men etterhvert som vi har bikket 15 år så har vi alle vært heldige med utseendet vårt. Stadig vekk får mamma/pappa høre at hun/han har ekstremt vakre/pene barn. Vi har vært heldige å få gode gener, alle 4. Jeg selv er overvektig, men dette har aldri vært noe hindring pga min personlighet og ansikt (tror jeg selv, om det er lov å si uten å bli uthengt her da).

Jeg har selv ett barn på 3 år, han er faktisk usedvanlig vakker! Sine første 4-5 mnd var det ikke noe spesielt med han. Men nå skiller han seg ut, og det er ikke noe bare jeg ser, alle han møter faller i senk for hans sjarm og utseende. Hans far er IKKE noe glansbilde, og han er ikke særlig lik meg. Han har blitt seg selv, og heldig er han:D

Men jeg må jo føye til at jeg syns det er noe vakkert med alle barn, og det at noen barn er mindre pene, gjør dem ikke mindre sjarmerende !! :)

Skrevet

Jeg har to gutter. Begge to er veldig sjarmerende og skikkelig rampegutter med glimt i øyet. Jeg syntes begge er nydelig vakre, men kan se at den eldste er mer pen, eller billedskjønn kanskje. Får ofte kommentarer på begge to at de er noen pene barn, og minstemann sjarmerte i dag hele venteværelset på legekontoret. Var ikke en person der inne som ikke dro på smilebåndet:-) Veldig stolt av å ha sånne skjønne små rampegutter:-)

Skrevet

Noen mennesker har fysiske trekk som gjør dem penere å se på, det gjelder jo barn og. Sånn er livet ;)

Skrevet

jeg syns begge barna mine er like vakre=) men di er nesten helt like i utseende(selv om di ikke har samme far) eneste forskjellen er at gutten har stooore øyne og var lubben som baby,og jenta har mere smale øyne og er tynn.

har alltid fått masse komplimenter for utseende deres. fått høre at jeg lager vakre barn:P jenta har fått kallenavnet vesle dukka av alle me møter=) husker spessielt et kompliment jeg fikk for sønnen min en gang, satt på en kafe, og la merke til at ei dame satt å stirret på han. jeg så spørrende bort på henne, og da sa hun at han var så vakker at en skulle tro han var et maleri:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...