Gå til innhold

Medisinsk abort... Hvor lenge borte fra jobben???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og var dere borte fra jobben etter pille nr 1, og hvor lenge etter selve aborten... Og hvor lenge blødde dere etterpå..??

Skal ta til uka og gruer meg skikkelig...

Vet ikke helt hva jeg skal si på jobben... Noen råd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det varierer veldig fra person til person på hvordan de reagerer på aborten. Det er tøft både psykisk og fysisk å gjennomføre dette. Jeg var borte fra jobben i to dager mens jeg ventet på resultatet fra sykehuset på om fosteret levde eller ikke, det ble for tøft å forholde seg til jobben i tillegg. Jeg måtte ha 8 tabletter før aborten skjedde, alle åtte på samme dag - tror ikke det er vanlig overalt. Jeg vet at enkelte plasser gir de fire tabletter, så fire til etter 24-48 timer hvis ikke aborten har skjedd. Etter aborten fikk jeg store blødninger, mulig det var det som gjorde at jeg ble fryktelig svimmel - og sykemeldt i to uker etter aborten. De verste blødningene ga seg forholdsvis fort, en 4-5 timer varte de. Etter det blødde jeg litt ei ukes tid etterpå, litt som en menstruasjon.

Skrevet

Ok takk for svar.. Skal egentlig reise på en lenge planlagt tur 1 uke etter aborten.. Og er i tvil om jeg skal avbestille og trekke meg.. Leser her at folk har blødd kraftig, veldig lenge + smerter...

Hva anbefaler dere som har vært igjennom det..

Skrevet

Jeg var ikke borte en eneste dag (dro på jobb dagen etterpå-syntes det var godt å tenke på noe annet), og blødde ikke så mye heller (ikke mer enn vanlig mens). Tror det avhenger litt på hvor langt på vei man er også. Jeg var bare 4-5 uker på vei.

Skrevet

Hvis det er så hardt psykisk hvorfor ta abort da?

Er det ikke mulig å adoptere bort?

Da får ihvertfall barnet en mulighet.

Skrevet

HI her...

Nå har vel ikke jeg nevnt i innlegget at det er hardt psykisk for meg ???

Grunnen til at jeg tar abort er at jeg har blitt utsatt for en voldtekt, og selv om jeg tok "ansvar" etterpå og tok en angrepille, så ble jeg likevel gravid..

For meg ville det vært mer psykisk belastende og beholde barnet enn å ta abort... Spørsmålet mitt var vel egentlig rettet mot de som har vært igjennom det før og gjaldt sykemelding på jobben etterpå..

Så når jeg henvender meg til mennesker som har vært igjennom dette før og har spørsmål, hvorfor gidder du som tydeligvis ikke har råd å komme med i det hele tatt å svare... Ikke minst dømme, og komme med alternative forslag på noe jeg overhodet ikke har bedt om..

Passe frekt spør du meg...!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...