Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Jeg er sykemeldt. Før jeg ble sykemeldt så var jeg arbeidssøker. Saken er nå den at jeg er blitt innkalt til et intervju, på en jobb jeg veldig gjerne vil ha, så tenker å stille på intervjuet uansett. Jeg venter på behandling, og det er egentlig meningen at jeg skal gå sykemeldt til jeg får behandling. Skal til legen igjen noen dager etter intervjuet for å bli vurdert og få ny sykemelding videre. vet ikke hvor lang sykemeldingen blir da evt, for jeg fikk 2 uker først, å skulle jeg få lenger neste gang jeg kom sa han. Men hva om jeg blir tilbudt jobben? Jeg vil jo veldig gjerne ta den. Så står jeg her da, i litt av et knipe. Jeg vet jo ikke hvor lang tid det tar før dem bestemmer seg for hvem de vil ansette, og jeg vet ikke hvor lang sykemelding jeg får denne runden. Blir jeg tilbudt jobben er det jo utrolig dumt om jeg er sykemeldt og ikke kan ta den, men får jeg den ikke, er det jo dumt av meg å si til legen at jeg ikke ønsker sykemelding. Så det jeg lurer på... Om jeg tar imot sykemeldingen, men blir tilbudt jobben, kan jeg hoppe av sykemeldingen på et vis? Jeg er forøvrig sykemeldt pga. depresjon og angst og venter på psykologbehandling. Men skal fint klare å gå på den jobben, for jeg vil VIRKELIG ha den. Anbefalinger? Råd?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Snakk med legen din om det. Du trenger jo uansett ikke ta stilling til dette før du evnt får tilbudet. Til da gjør du det legen mener du må, sykmelding eller jobb. Tiltredelse på jobben kan jo også drøye litt, og formen din kan være endret, eller du har kommet i behandling. Dersom du er sykmeldt når du ansettes i en ny jobb, så faller ansettelsen bort dersom du ikke begynner i aktiv jobb innen en viss tid, husker ikke hvor mange uker.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Ja du kan friskmelde deg når du vil. Og så kan du jo få psykologbehandling mens du er i den nye jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå