Plutselig_gravid Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Hei alle sammen Var på ultralyd i går og fikk vite at jeg hadde morkaken på bakre vegg, men at en del av den lå foran åpningen. Har hatt en del smerter (trykkende smerte) og kynnere helt ned i livmoren dette svangerskapet, men ingen blødninger (men har heller ikke hatt noe særlig sex - toppen to ganger). Kan dette ha sammenheng med at morkaken ligger i dypt leie ? Og kan masse kynnerene og nedpress påvirke morkaken på noe vis? Og fikk dere beskjed om å ta det rolig - type ikke løfte for tungt o.l? Glemte å spørre om dette da hovedfokuset denne ul var en liten misdannelse. Skal på kontroll senere for å se om morkaken har flyttet seg og har skjønt at den gjør det i de fleste tilfeller heldigvis :)
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Kynnere kommer og går uavhengig hvordan morkaken ligger og det er helt normalt, jeg hadde det samme som deg, min lå litt foran også men flyttet seg til ul i uke 19 Fikk ikke beskjed om å ta det rolig eller ikke å løfte tungt osv, du kan ta det helt med ro
JenteOgGutterMamma! Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Hei! :-) Da har du morkaken liggende noenlunde slik som min, på bakre vegg men en del av den ligger i åpningen! Jeg fikk hematom/bløding i livmoren og har fått streng beskjed om å ikke ha sex eller bære/løfte noe tungt så jeg er sykemeldt og må ta det helt med ro! Dette ble oppdaget på UL i uke 10, og påordinær UL i uke 18 så hadde den ikke flyttet på seg så jeg skal på ny UL sjekk i uke 28 og har den ikke flyttet seg da så blir det keisersnitt! Klem fra Jeg har ikke merket så mye ekstra kynnerer men kjenner veldig godt at livmoren strekker seg!
Plutselig_gravid Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2010 Takk for svar Skal på ny ultralyd allerede om en uke, så får spørre litt mer om det da. Huff, 1 rosa og 4 blå gravid - høres ikke kjekt ut. Håper jeg slipper å oppleve det samme. Hadde mye kynnere og nedpress også i forrige svangerskap og begynte å åpne meg ganske tidlig og det er vel ikke særlig gunstig om morkaken fremdeles ligger der den ligger. Tar det med ro inntil videre (er jo allerede sykmeldt) så får vi håpe det beste
Plutselig_gravid Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2010 Er forresten i uke 19, når er det morkaken pleier å flytte på seg? Er det null håp om den ikke har flyttet seg før uke 30 f.eks?
Jojo x3 Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Jeg hadde også placenta previa, men den flyttet på seg til uke 21. Hadde blødninger kombinert med mye kynnere og fikk beskjed på sykehuset om å ta det med ro, ikke husarbeid eller jobb i to uker. Så var jeg på ny ul og den hadde flyttet seg. De fleste gangene flytter den på seg før du er kommet til uke 30 var det jeg fikk beskjed om.
Bompibjørnen *født* Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Min flyttet seg ikke før senere, var på kontroll i uke 32 og da var den flyttet seg.. Var på ekstra kontroll i uke 36 og alt var fortsatt ok. så det er stor sjanse for at den flytter seg etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå