Erle79 Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Datteren min er 5 år, og plaget med eksem på overkroppen om vinteren. Huden hennes blir særlig irritert når hun har på seg ullundertøy. Hva kan hun bruke i stedet for undertøy av ull, slik at eksemen ikke blusser opp? Har dere prøvd noe som faktisk fungerer? Ser at de selger superundertøy til barn på sportsbutikkene, er det er godt alternativ til ullundertøyet?
Denishil Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Har en datter som har vært plaget med atopisk eksem og til henne har både Devold sitt ulltøy med en syntetisk innside og claire sitt ull/bomull tøy fungert veldig bra. Har prøvd div superundertøy, men har opplevelsen av at hun blir klammere i dette enn de produktene med ull ytterst.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Både claire, joha, cubus og sikkert flere andre har ull/bomull undertøy, altså bomull inn mot huden og ull ytterst. Vi bruker detl til sønnen vår med atopisk eksem. Det har funket fint for oss.
tigergutt<3 Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Jeg har også en gutt med atopisk eksem, men han reagerer også på disse som det er bomull inni. Ikke like mye som de uten, men alle sømmer er med ull tråd, dette gjør at enkelte vonde områder blir såre og utsatte.
trollmamma Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Jeg har 4 barn med atopisk eksem, veldig ulikt hva de tåler. To tåler ull helt finr. En tåler ull/silke ulla fra nøstebarn, mens den fjerde tåler ingenting. Har prøvd med devold, bomull/ull og syntetisk, men det går ikke. Så hun har tynne bommullstrøyer innerst og ull utenpå. Til stilongs bruker hun kun bomull, også ull"joggebukser" fra janus eller nøstebarn. Funker veldig bra det. Hun er aldri kald. Ja ull er bra, men de dør ikke om de ikke går i ullklær
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå