Gå til innhold

er jeg urimelig hvis jeg vil ha barn nummer 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

minste er ett år. Men de er ganske tette alle tre og livet er jo hektisk nå, selv om det er masse glede!!!

Det jeg tenker er at når minste er 5-6 år så vil jeg trolig ha et til barn (elsker barn, og kommer selv fra en stor familie)

Og de andre barna vil jo være såpass store at det ikke blir helt samme styret (om dere skjønner)..

Vi foreldre vil ha bikket 30 år ca når vi evt. får sistemann da.

Mannen er ikke så glad i små babyer, så han ønsker egentlig ikke flere barn..

Er jeg helt urimelig her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, litt. Jeg mener at om en ikke vil ha barn/flere barn så bestemmer den personen. Samme gjelder om andre ting som dyr etc.

Skrevet

Hmm... men det er jo urettferdig om bare en person i forholdet får være med å bestemme? Det kan jo være like ille for meg å ikke få det barnet jeg ønsker meg som for han å få et barn ekstra!?

Flere med meninger?

hi

Skrevet

Hvis det uansett ikke er aktuelt med et barn til før om 4-5 år synes jeg du skal vente til da med å bestemme deg, faktisk. Det får da være måte på planlegging. Og dere er to om beslutningen, så det kan dere diskutere når det er aktuelt.

Skrevet

Det er den som ikke vil ha som bestemmer.

Han har allerede gitt deg 3 unger.

Skrevet

sant nok det 15.50. Jeg er nok bare litt rar sånn... Liker å planlegge det, og ha det å glede meg til!!

Jeg vet at han har gitt meg tre barn. Men jeg har da også gitt han mye...

hi

Skrevet

Du har gitt han tre barn også:-)

Selvfølgelig skal også din mening telle, like viktig den.

Skrevet

Hei! du får bruke 4-5 år på å påvirke han i positiv retning.

Skrevet

Når det gjelder levende vesen synes jeg det er viktig og riktig at man ikke kan påtvinge noen foreldreskap. Du kan sikkert få nummer 4, men dersom mannen din virkelig ikke ønsker flere barn, vil det forhåpentligvis være med noen andre enn akkurat ham. Dette er jo bare en tenkt situasjon nå, men jeg føler ihvertfall at det er galt - like galt som om mannen din hadde tvunget deg til å få flere barn mot din vilje. Når det gjelder planlagte svangerskap har menn så absolutt noe de skulle ha sagt.

Skrevet

Det er nå mange år siden jeg har sett på Dr Phil på TV, men husker godt noe han en gang sa: "Det tar 2 ja'er eller 2 nei'er i ekteskap når man skal bestemme om noe."

Min mann ville heller ikke ha flere barn etter at vi fikk vår eldste datter (men hun var nr 2; det første var dødfødt og svangerskapene var veldig tette). Jeg levde i evig håp at han skulle forandre meningen sin, og det før jeg ble for gammel - og etter 6,5 år så gjorde han det, da jeg var blitt 38 år. Nå har vi to jenter med 7 års mellomrom og venter enda en til som blir litt under 3 år yngre enn mellomste.

Bruk tiden mellom nå og når du ønsker å få nr 4 til å bearbeide dette med ham. Når du er kommet litt lenger vekk fra baby-perioden, så vil det kanskje være lettere for ham å bli enig med deg om å få nr 4.

Og bare så det er sagt, så synes jeg ikke du er urimelig i det hele tatt å ønske nr 4. Det jeg faktisk syns er urimelig er når man nekter å få et barn fordi én periode i barnets liv er litt vanskelig. Men så er jeg også enig med Dr Phil, og noe så stort som å få et barn til, kreves at paret er enig i for at alle skal ha det bra.

Lykke til! Forstår så godt dit ønske, da jeg har vært der selv!

Skrevet

Ønsker du virkelig for barnet ditt at det skal få vokse opp som uønsket av sin far?

Skrevet

Han må også ønske det...

Tenk hvordan situasjonen vil bli om barnet ikke er friskt, eller har en eller annen form for spesielle behov. Hvordan tror du det vil påvirke ekteskapet med en sånn belastning når barnet i utgangspunktet ikke var ønsket av den ene forelderen?

Skrevet

neida, jeg skjønner jo at jeg må få han med på det!! Han har sagt kaaanskje, og det er et stort skritt for han ville igrunn klippe strengen nå!

Men å få han til å ønske barnet blir nok vanskelig... Uansett blir han like glad i dette barnet om det skulle bli til, han er ikke helt hjerterå heller!

Men som sagt, jeg kan kanskje få han til å bli med på et barn til, men å få han til å ønske seg enda et barn tror jeg nok neppe kommer til å skje.

Er det ikke nok å få han med på det da? Eller må han også ønske det??

hi

Skrevet

Om dere i utgangspunktet hadde en avtale om 4 barn skjønner jeg jo at du er skuffet når mannen din ikke vil ha nr 4 allikevel. MEN om dere ikke hadde noe avtale så skjønner jeg han godt om han ikke vil ha 4 barn. Jeg kjenner veeeeldi mange som ikke hadde gått med på nr 4 for og si det sånn...

Skrevet

nei, vi hadde nok ingen avtale om fire... Hadde ikke trodd jeg ville ha så mange :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...