Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Jeg har i 2010 hatt OS som eneste inntekt, og har skattet 2000 i mnd av dette. Jeg har lest at om man har OS som eneste inntekt så kan man ha fri kort. Vil jeg da motta det jeg har betalt i skatt, som skatt tilgode i oppgjøret 2011?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Med frikort kan man tjene opptil ca 40 000 kr uten å skatte av disse. Ergo kan du ikke ha frikort dersom du har OS da disse utgjør langt over 40 000 kr i året. Les mer på http://www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Frikort/
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Jo, det kan man. OS er ikke vanlig personinntekt, og det er egne regler for skatt her, fordi dette er trygd. Det du har betalt i skatt vil du få igjen, og husk å skaffe frikort hvis du vil være i samme situasjon i 2011.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Om det er sånn at jeg får det tilbake uansett, så syns nå jeg det er en genial måte å spare på. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå