Gå til innhold

Vanskelig å tro på at det lever noe der inne når jeg overhodet ikke føler meg gravid


Frøkna vårbarn 2014

Anbefalte innlegg

Jeg mener ikke å overdramatisere dette, må bare lufte noen tanker. Da jeg testa positivt og dagene etter dette følte jeg meg veldig gravid. Oppblåst, bekkenvondt, masse murringer og veldig hormonell. Etter en ukes tid gikk disse symptomene gradvis over og nå føler jeg overhodet ingen ting! Jeg har noen små murringer noen kvelder og litt mindre matlyst, men er ikke kvalm, ikke vonde pupper, det murrer nesten ikke og bortsett fra at jeg er konstant sjuk for tida (hoster, snørrete osv) så er jeg i veldig fin form. Sist jeg var gravid var jeg konstant trøtt, ikke kvalm, men uggen, ømme pupper og det murret masse hele tida.

På grunn av dette så klarer jeg liksom ikke forestille meg at det er noe der inne som lever og selv om jeg har sagt det til en god del, både familie, venner og på jobben, så har jeg en slags plan inne i hodet mitt på hvordan jeg skal fortelle dem at det desverre ikke ble noe av denne gangen, og bedre lykke neste gang?

 

Jeg har ultralyd på sykehuset om en uke, da er jeg 9+0 i følge min egen beregning.

 

Usj, jeg VET at jeg har en tendens til å tenke negativt, men jeg føler at jeg burde føle meg MER gravid, eller gravid i det hele tatt.

 

Har i tillegg gått ned 2 kilo så jeg ser jo mindre gravid ut nå enn for 4 uker siden...

 

Bare noen tanker fra lille meg i dag, og håper inderlig på et bankende hjerte på ultralyd om 7 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vil bare si at jeg har det som deg. Jeg følte meg først veldig gravid. Nå føler jeg egentlig ikke så mye lenger, og det skjedde liksom fra den ene uken til den neste. Nå er jeg kortere kommet enn deg (ca. 6, og er bare på besøk fra en annen måned), men jeg må si jeg bekymrer meg, jeg også. Hadde vært interessant å høre fra deg igjen hvis sykehuset sier noe om den manglende gravidfølelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går var jeg på bussen til byen og ble igjen dritkvalm. På kvelden på en middag var jeg supersliten og masse murringer. I dag har jeg vært grinete og hormonell, men de andre graviditetsfølelsene er borte igjen. Men jeg fikk en mye bedre følelse etter alle symptomene i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg att i dette - er 9+4 og har hatt veldig lite gravid-symptom i det heile, heilt frå dag 1 og fram til no. Einaste unntaket er ømme brystvorter og til dels bryst, men ikkje kvalm, ikkje oppblåst, ikkje murringar, ikkje meir trøytt og sliten enn vanleg. Difor er det veldig vanskeleg å tru at det faktisk spirer og gror noko der inne.

 

Veslefrøkna - når du no skal på UL så tidleg, er det fordi du er bekymra og legen din støttar deg i dette? Eg var hjå doktoren for ei vekes tid sidan, fyrst og fremst fordi eg hadde mange spørsmål omkring yrkessituasjonen min og graviditet, men det kom ingen respons frå henne då eg sa at eg hadde lite symptom, verka som ho berre synest eg skulle vere takksam for å vere så frisk og sprek..! Og det er jo sant, men har jo lett for å bekymre seg :-)

 

Du må seie ifrå korleis det gjekk på UL, Veslefrøkna, kryssar fingrar for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke særlig symptomer, og er i uke 10+6.

 

Jeg har bare merket at jeg:

tisser mer

ømme pupper+voksende pupper

kan spise like mye om enn ikke mer enn min mann:)

 

Har hatt to-tre dager hvor jeg plutselig kan føle meg skikkelig kvalm.. Som foreks når jeg var hos frisøren på mandag og hun klipte meg. Når hun rettet ut håret så holdt jeg på å spy:p

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Måtte bare svare på dette inlegget, siden jeg ofte har tenkt noen tanker rundt dette. Selv er jeg i 12 svangerskapsuke og har ikke hatt noen symptomer utover at bryster vokser og er litt ømme. Barnet har det veldig bra inni der, og for to dager siden fikk jeg høre fosterlyd hos legen ved første svangerskapskontroll.

 

og la meg først få presisere dette: Jeg har ALL medfølelse for dem som virkelig er dårlige under svangerskapet. Så, da var jeg ferdig med det, over til oss andre:

 

Jeg bekymret meg veldig for dette med lite symptomer, men det skyldtes først og fremt alle inleggene jeg leste her inne om andre som bekymret seg for dette og tok det som et tegn på at da måtte noe være galt. Nå i etterkant av en ultralyd (som jeg tok privat på eget initiativ pga en blødning) og lytting til fosterlyd samt samtaler med min mor og mine tanter, så oppdager jeg at jeg overhodet ikke hadde trengt å tenke på dette i det hele tatt. Det er helt vanlig å være frisk under svangerskapet, omtrent like vanlig som det er å være "syk" (dvs kvalm osv). Derfor føler jeg at jeg må slå et slag for oss som er friske. Vi skal slappe av og nyte at vi har det bra under graviditeten. Senke skuldrene og slutte å bekymre oss for alt mellom himmel og jord. Ingen graviditeter er like, ikke engang ens egne graviditeter. Min mor var frisk som en fisk, og fikk tre velskapte barn. Det er helt normalt å ha det fint :) Det er helt normalt å ikke spy hele dagen,ikke være trøtt, ikke hissig, osv osv osv...kan det hende at det også hjelper å ikke bruke masse tid på å kjenne etter om man har noen symptomer?? graviditet er ingen sykdom, det er en gledelig tilstand, så gratulerer til dere som er så heldige å være friske og opplagte til å kunne nyte denne tilstanden. Nyt det, og vær trygge på at vi er MANGE som ikke er kvalme eller trøtte eller har andre symptomer!

 

Hilsen lykkelig og frisk gravid som snart er over i 2. trimester

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomkarse: Jeg fikk tidlig ul pga jeg har hatt veldig varierende sykluser, ikke pga få symptomer, det tror jeg nok ikke man får! Om jeg ikke hadde fått henvisning av legen ville jeg gladelig betalt for en privat en for å få roet ned nervene her! Jeg har faktisk en privat ul time fredag den 17.12, men er usikker på om jeg skal dra på den hvis alt ser ok ut på fredagen nå. Men jeg beholder den fram til jeg har vært på ul på sykehuset så ser jeg hva jeg gjør.

 

Jeg var forresten temmelig frisk sist jeg var gravid også altså, men kanskje litt dårligere enn nå. Men nå er jeg i opplæring i ny jobb, har ei frøken på 15 måneder og er ellers ikke helt i form, så vanskelig å vite hva som er graviditeten og hva som er generelt utslitthet pga hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på ultralyd og alt står tilsynelatende bra til! Var bare en kjapp utvendig en så var jo bare så vidt jeg fikk sett noe, men hjertet slår i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er godt å lese at andre ikke har så mange symptomer :) bekymrer meg nok unødig, er bare 3 dager til jeg går over til andre trimester, og har ikke hatt tegn til at noe er galt... men jeg kjenner ikke så mye til at jeg er gravid heller... er egentlig helt på trynet, å klage over dette.... men har nok lest for mye på disse sidene ja, og etter en sa i sommer så er nervene litt i helspenn!!! skal på ul på onsdag (privat) grugleder meg veldig!!! men dersom den lille ligger å tar salto inni der, da SKAL jeg slutte å bekymre meg, og glede meg mye mer!!!!

 

er jo kanskje de som har det "verst" med symptomer som prater høyest (eller det blir pratet mest om) sånn generelt sett, og da kan det virke som om det er mest vanlig...??

 

håper alt står bra til med alle våre spirer iallefall!!!

 

gratulerer med positiv UL veslefrøkna!!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...