Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Si at jeg har 1.500000kr i gjeld, vil ikke det si at jeg skal betale mindre i skatt enn om jeg ikke hadde det? Er inne på skatteetaten sin kalkulator og der gir ikke gjelden min noe utslag..
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Gjelden gir evt kun utslag på formueskatten, ikke på inntektsskatten. Der er det kun gjeldsrentene som kommer til fradrag. Det er altså dem du må skrive inn.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Det er kun renteutgiften du får fratrekk for:)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 HI her. Jeg betaler 5100kr mnd i renter altså 61200kr i året. Jeg har forstått det sånn at jeg får et fratrekk på 28% av rentene? Altså skal jeg betale 17136kr mindre i skatt?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 det er ikke gjelden i seg selv som gir fratrekk, det er hva du betaler i renter. Men du har også da noen verdier (i form av hus e.l.) og det går da til fratrekk i forhold til formuen din (ligningsverdien på boligen er mye lavere enn verdien reelt)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Du får fradrag for renter, ikke gjeld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå