Gå til innhold

Blir litt matt av alenemødre her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en mor som bor sammen med barnefaren skriver om en bekymring eller et problem er det utrolig slitsomt med alle alenemødrene som da kommer med innlegg á la "jeg har like mange barn som deg og er alenemor, så du er bare en sytepave".

Går det ikke an å respektere folks bekymringer? Har ikke mødre som bor sammen med bf lov til å klage over noe som helst? Og hva er det med alle de "jeg har det verre enn deg"-damene?

Det er selvsagt alltid noen som har det verre! Enten det er en 10-barnsmor eller de sultne barna i Afrika. Kan vi ikke bare respektere hverandres situasjon og tanker rundt dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg er dritt lei av klaginga på alenemødre her inne. På tide å legge fra seg fordommene, kanskje?

Skrevet

Jeg synes du ikke skal ta alle under en kam. Du får det til å høres ut som at alle alenemødre klager. Jeg har ikke klaget og er alenemor. Alle har det tøft til tider, alenemor eller i et parforhold.

Og la nå folk få klage og syte litt her inne. Man trenger å få ut litt frustrasjon ibland Tåler du ikke det, så er det jo bare å la være å lese det.

Ha en riktig god førjulstid:)

Skrevet

enig 12:50

Og vi er alle snyltere ihvertfall. Når man sitter alene igjen med alle utgifter man pleide å være to om å dekke, er det rart man trenger litt ekstra økonomisk hjelp fra nav f.eks? Nei da, da får man beskjed om å pelle seg ut i jobb. (Man må jo ha to fulltidsjobber for å dekke den andres inntekt også).

Alle blir slitne! 1 barn 7 barn, alene eller gift. Hvorfor ikke bare slutte å blande seg i hva naboen gjør, og heller konsentrere seg om seg selv? Jeg trodde jeg skulle dø av utmattelse da jeg hadde 1 barn og mann. Nå venter jeg nr4 og ble plutselig alene. Jeg er like sliten nå som da! Og jeg har full forståelse for at andre er det også.....

Skrevet

Synes generelt at det er mange som kaller hverandre sytepaver, uavhengig av sivilstatus.

Når det er sagt - jeg er alenemor. Og vil overhodet ikke kalle noen sytepaver fordi de klager over at de er slitne, at mannen ikke gjør nok, at de ikke har det bra, at de har økonomiske problemer. Selv har jeg det uendelig mye bedre som alenemor, jeg har langt mer energi og overskudd, samt bedre økonomi nå, enn da jeg var gift. Er man alene, og vet at man er alene, så blir man ikke på langt nær så sliten som når man har en unnasluntrende mann og problemer i forholdet. Man vet hva man har å forholde seg til - og mange av oss har fedre til barna våre, som faktisk har samvær.

Jeg har annenhver helg fri, en dag i uken i tillegg - det er veldig mye mer barnefri enn jeg noensinne hadde som gift, for å si det sånn. Skjønner godt at mange er slitne når de ikke har avlastning, og samtidig bor med noen som ikke gjør sin del av jobben.

Skrevet

Det er ganske gjengs uansett hva man klager på. Det er alltid noen som har det verre.... sukk!

Jeg er alenemor og selvsagt kan jeg forstå at det kan være slitsomt for andre. Jeg har ikke enerett på å ha det slitsomt og tenker at alle kunne ha godt av å bli litt mindre selvsentrerte og se at andre også kan ha det vanskelig og slitsomt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...