Gå til innhold

Dere sunne dame/menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å begynne et sunt og bedre liv, så nå skal jeg begynne i det små og øke etterhvert.

Men jeg kan så og si ingenting om noe, så derfor håper jeg noen kan komme med litt konkrete ting jeg kan begynne med. Eks frokost.

Jeg har tenkt litt på å starte med å ha smoothi til frokost, men har aldri gjort dette før, så derfor trenger jeg råd om dette også.

Vet jeg må stå på for å klare å endre hele livsstilen min, men et sted må jeg jo begynne:)

Hvis noen har noen bra nettsider, bøker el som jeg kan lese, så kom gjerne med det.

Eller hvis noen skriver blogg:)

Jeg tar i mot alt med et stort takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale å kjøpe noen bøker av Fedon Lindberg (feks Mat for bedre helse). Der står det veldig mye bra om kosthold, og Fedon er ikke ekstrem i noen som helst retning, så det er lett å følge rådene hans.

Ville forresten ikke kun hatt smoothie til frokost, hos oss er det en dessert. Selv om det er sunt er det jo også masse sukker. Hva med havregrøt? Eller knekkebrød?

Skrevet

Jeg har en venninne som lager smoothi til barna sine til frokost. Og det er helt uten sukker, så tenkte det kunen være en ide:)

De spiser havregrø eller havregryn med melk hver morgen, så det er bra syns jeg:) Men vil ha litt andre ting også:)

Skrevet

Og forresten, tusen takk fro forslag av bok, den skal jeg skaffe meg;)

Skrevet

Masse sukker i frukt. Det blir jo en god del kalorier uansett.

Jeg satser alltid på en god, proteinrik frokost, for da er jeg mett lenger. Jeg spiser også før jeg blir skrubbsulten igjen, for da spiser jeg ikke så mye som jeg ellers ville gjort.

Og stikkord er: alt med måte! Ikke nekt deg selv sjokolade, men hold det til for eksempel kun en liten bit en gang i uka.

Skrevet

hei.

jeg lurer litt på om du gjør det for å gå ned i vekt eller bare ønsker deg en annen livstil???

hvis det er det siste så har jeg vært der delv.

gått ifra et elendig kosthold hvor hverdagskosten var frossenpizza og cola gjerne flere ganger til dagen.

nå baker jeg alt selv for å unngå hvetemel,for det er ikke bra for kroppen.sluttet å drikke melk(melka er for kalven...) unngår mat med TILSATT sukker.frukt er bra å spise for det er naturlig sukker.drikk mye vann.og lager nesten all mat fra bunnen av. :)

smoothie er knall enkelt å lage.jeg kjøpte bringebær og jordbær i sommer som jeg har i frysen.en tredjedels kurv med bær,en liten naturell yoghurt og en banan i blenderen. denne er knall god og helt uten tillsatt sukker :)

Skrevet

Hvis du skal slanke deg er det viktig å huske på at du ikke må gå sulten. Da sprekker du før eller siden, og det så det synger!

Spis ofte, men ikke så mye hver gang, og spis masse proteiner. Proteiner gjør at du føler deg mett lenger. Da blir man heller ikke så godtesyk på kvelden. Dessuten øker du forbrenningen hvis du spiser ofte.

Smootie er ikke spesielt rik på proteiner. Spis noe med mer proteiner til frokost.

Skrevet

varuna: det er akkurat slik jeg også vil ha det. Jeg vil litt ned i vekt ( ca 4-5 kg) men hovedgrunnen er at jeg vil endret kostholdet helt..... Jeg vil begynne å leve sunt, føle meg sunn:)

Vi har heldigvis ikke SÅ dårlig kosthold, aldri brus osv. Men mye ferdigmat. Og det er dette jeg vil få vekk. Jeg vil virkelig lære meg det å leve sunt.

Jeg vil at mine barna heller skal si at de vil ha en smoothi eller noe annet sunt en ettermiddag enn å mase etter kaker osv, hvis du skjønner hve jeg mener hehe.

Jeg føler at barna spiser mere sunt enn oss da heldigvis, for det er på kvelden jeg ofte finner noe som jeg ikke burde spise. Så trenger tips til hva jeg kan putte i meg når jeg blir fysen på kvelden også

Takk for råd til smoothien, den skal testes ikveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...