Gå til innhold

Til dere som lurer på barn og kulde!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest en artikkel som sier motsatt... Såh..

Følg fornuften dere.

Skrevet

Og hva er "fornuften" basert på? Jeg synes det er tryggere å stole på fagkunnskapen.

Skrevet

det er det som står der, på helsedirektoratet står det noe annet og det er det barnehagene skal forholde seg til!

Skrevet

Syns en grense på -5 høres meget fornuftig ut.

Skrevet

Kommer også an på hvor lenge man skal være ute, og om man skal sitte i ro og leke, eller gå omkring.

Skrevet

Når det er en liten baby så har det ingenting å si, for det er den kalde luften som pustes inn som er skadelig.. Ungen kan ha varme gode klær, men fortsatt puste inn iskald luft som kjøler ungen ned innvendig.

Skrevet

Det er ikke bare lungene som kan ta skade. Resten av kroppen kan også gjøre det, og da er aktivitetsnivået av stor betydning, både for voksne og barn. Det er dessuten ikke bare babyer jeg tenker på. De beveger selvsagt ikke nevneverdig på seg.

Skrevet

Tar det meste Ole Fyrand sier med en stor klype salt

Skrevet

Er skummelt uansett, og jeg vill ikke ta sjangsen med mine barn i alle fall.

Har man barna ute når det er for kaldt og noe skjer med dem, hvordan kan man da leve med seg selv når man vet anbefalningene og man vet hvor farlig det kan være å ha barna ute når temperaturene er kalde?

Er bedre å være litt for forsiktig enn å bare drite i allt av anbefalninger fordi man er for sta.

Regner med alle vill det beste for sine barn, så hvorfor er så mange villig til å ta sjangsen når det anbefales at barna skal unngå disse temperaturene?

Kan være svinekaldt om det er -3 og masse vind, kan virkelig føles ut som man skal fryse ihjel da.. Og det med normal vinterpåkledning.

Skrevet

Og jeg tar deg med en hel sekk salt.

Skrevet

Er det bare meg som lurer på når en hudlege ble ekspert på hvor mye kulde babyer tåler ...?

Skrevet

Kansje det har noe med hvor stor sjangsene er for frostskader på babyens hud for eksempel... Hudleger bør vell vite en del om kulde, da de sikkert må behandle frostskader en del ganger iløpet av en vinter.

Skrevet

En hudlege har faktisk også greie på det som ikke har med hud å gjøre. Han er jo utdannet lege, med generell legekunnskap, før han ble spesialist på hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...