Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Hva ville dere valgt; en liten barnehage med under 20 barn, man kjenner alle barna og foreldrene, og dette er de samme som de skal gå på skolen med... Eller en med 90 barn, mer praktisk i forhold til reisevei og åpningstider. Hva ville dere valgt?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Vi har hatt både liten og stor barnehage. jeg trekker uten tvil en stor barnehage. Da er man mye mer flesibel ift personale, aktiviteter osv. I en liten barnehage blir avdelingen fort sårbar når f.eks det er sykdom blant personalet. Men det kommer selvsagt ann på hvordan barnehagen er organisert. Jeg foretrekker barnehage med egen småbarnsavdeling og ikke 0-6-avdelinger, og jeg foretrekker en klar avdelingsstruktur framfor basebarnehage.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Vi har en barnehage med 44barn og 3 avdelinger. Vi er alle kjempefonøyde her i huset. Ungene storkoser seg der og vi voksne er godt kjent med lokalene og barn/voksne. Vi har hatt en barnehage med nesten 70barn også og like fornøyde der, hadde fortsatt hatt ungene der om vi ikke hadde flyttet. Jeg kjente ikke så mange av ungene der, men ser ikke behovet for å kjenne alle heller. Blir litt kjent med de som ungene er mest med, det er det jo i barnehagen her også. Jeg hadde nok valgt stor barnehage, tror ungene lettere finner lekekamerater når det er flere barn, men ikke for mange barn igjen. Mitt tantebarn gikk i en liten barnehage, men han trivdes ikke. For få barn på hans alder.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Jenta år går i en forholdvis liten barnehage, og vi er ikke så fornøyde. Det er en småbarnsavdeling og en søskenavdeling. Hun skal begynne på skolen neste år og er nå den eneste jenta i det kullet i hennes barnehag (+ 3 andre gutter). Det blir litt lite veninner:(
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Hvordan er barnet ditt? Min første var veldig sjenert og forsiktig, fikk plass i bhg med 17 barn. Det beste for han, men bhg har også ulemper. Neste år er det kun 4 barn på hans alder, og to år ned til de neste. De andre barna søker jeg inn i stor bhg. Er den lille bhg foreldredrevet?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 HI her. Nei den er kommunal. Barna mine er veldig sjenerte begge to. De leker ikke så godt med andre, og det er derfor jeg tenker meg så nøye om før jeg velger. Er litt redd for at de kan få problemer når de blir større og skal begynne på skolen når alle de andre har gått i barnehage sammen, men ikke de. Alle barna i barnehagen er født i løpet av tre år, og godt fordelt på kjønn, så akkurat det ser jeg ikke som noe problem. Og det er vekst i antall barn for tiden. De skal bygge ut til neste år. Ville valgt den store med tanke på hvor jeg jobber og at det er praktisk, men tenker at det er kanskje lettere å ikke bli usynlig i en liten barnehage... Pluss at det kan være greit å være kjent med de andre de skal gå på skolen med. Jeg har ikke så mye omgang med foreldrene til de andre.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Da hadde jeg valgt den lille som jeg gjorde til gutten min. Hans bhg ligger også dumt til, men var det beste for han, og alle der begynner også på samme skole. Det negative er at de ikke blir så lett kjent med barna i gata da de går i de store bhg.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 Hadde gått for den barnehagen med mest stabilt personale for min del - og en profil dere liker (f.eks. mye ute i friluft, satser på kunst/kultur osv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå