Gå til innhold

har ei på 3 1/2 med voksesmerter.. Noen med erfaring?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er oftest på natta hun våkner og har veldig vondt i leggene eller knærne..

Hun er høy fra før, og har gener som tilsier at hun blir høy..

Noen med erfaring? skal jeg dra til lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har voksesmerter, og da om natten.

Min erfaring er at det hjelper å ha på varme sokker, og massere leggene. Da går det over etterhvert... Ta gjerne varme sokker på hver natt for å forebygge. har også gitt paracet til gutten min et par ganger, når han har hatt veeeldig vondt og ikke har roet seg.

Her ligger smertene genestisk i mannens familie, selv om vi ikke er så veldig lange foreldre...

Skrevet

hadde selv i hele oppveksten - og jeg er ikke lang....

det aller beste som hjelper er et varmt bad (så varmt som mulig) - selv midt på natten.

alternativ er å massere..

la henne sove med stillongs

lege er ikke nødvendig etter min mening

Skrevet

hordan kan du vite at det er voksesmerter?!

Skrevet

Hei:) Hadde selv mye vokse-smerter som liten. Det er vondt:( Og lille jenta her har også hatt mye vondt. Og det er om natta helst. Hun er også høy. Har nok vokst litt for fort. Det som har hjulpet her er å smøre med en "heat-lotion" og massere litt. Pluss plaster selfølgelig;) Det hjelper med et prinsesse-plaster på natta;) Det har hendt at hun har fått en paraceet, men det nytter ikke lenger. Nekter plent! Jeg har ikke vært til lege med det. Men du kan jo øre med helsesøster feks? I første omgang:) Men prøv med en varme-lotion. Det kan hjelpe. Lykke til:)

Skrevet

Mamma msserte/knep meg hver gang det verket, og det var det eneste som hjalp.

Men jeg har ikke prøvd smertestillende selv, bare på mine barn. Og det virker faktisk. Det er VONDT, så hvorfor ikke gi smertestillende?

Lengde har ingenting å si. Men alle vokser i barndommen, og det er årsaken.

Skrevet

Jeg hadde selv masse voksesmerter som liten. Husker pappa måtte stryke hardt og fort der det gjorde vondt. Tror han gjorde det til jeg sovnet igjen:) Gutten min på 4 år har også hatt smerter et par ganger nå nylig. Første gangen skjønte jeg ikke hva det var, trodde han kanskje var syk og holdt han hjemme fra bhg. Men han var jo ikke noe syke dagen etter. Var ei som jobber i bhg som nevnte at det kanskje kunne være voksesmerter. Og selvfølgelig, da skjønte jeg det, og kom på hvor mye vondt jeg hadde hatt selv i oppveksten.

Skrevet

Varmeflaske inntil de vonde beina har vært veldig effektivt hos oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...