-trollemor- Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 http://www.familiebutikken.no/parkdress-vinterdress-morkebla-troll.html Har tenkt å kjøpe denne til jenten min, har en gutt i magen og tenker det er praktisk å kjøpe en kurant farge. Ikke sant? Jenten min er 86 cm høy, bør jeg gå for 92 eller 98?
Ajam Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Snuppa har den dressen.. Er litt dårlig på cm og strl. Men hun er 4 år og kjøpte strl 104. Den er ganske så romslig i strl.
Amarie Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Jeg kjøpte str. 98 til jenta mi da hun var 2 1/2-3 år, og hun er liten for alderen. Den var vel litt romslig, men den kan snøres inn i livet, pluss at borrelåsen rundt beina gjør at ungen ikke vasser i dressen. Dumt å ha noe som bare kan brukes én sesong, når det er en kvalitetsdress (men jeg ser jo du satser på arving). Men noen garanti for om 98 blir for stort til din jente, kan jeg ikke gi!
Galskapens overhode Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 nå kommer ikke jeg inn på familiebutikken fordi serveren er nede.. MEN vi bruker troll sønnen min var 91 cm da han var 2 år i januar, og hadde god plass i 98 hele vinteren. Denne er ALT for liten denne vinteren. Nå er han ca 102 cm og har dress i 110 som i grunn ikke er så alt for stor. Håper den holder ut sesongen. For å være på den sikre siden ville jeg kjøpt 98..
~sjiraff~ Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Vi har Troll og er vedlige fornøyde. Minsten her gikk akkurat over fra 98 til 104, han er en drøy meter. Tror nok at 92 holder i massevis hvis hun bare er 86 cm.
bondeknøl Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Hei.. jenta mi er ca 88 cm. vi har trolldress i 92. den er romslig og god!
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Jrg kjøpte en troll vinterdress med fast for til gutten min i fjor. De i butikken mente at de fleste ikke behøver å gå opp en str selv om de planlegger å bruke derssen i to sesonger. Derfor kjøpte jeg str 92 til 2åringen, og denne passer i år også. Kjøpte også en i 98 ettersom jeg fikk dem billig. 98 er ALT for stor til gutten, så regner med han kan bruke den om 1år. Gutten har fulgt gjennomsnittskurven på, lengde så han er ikke unormalt kort.
Trollemor75 Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Gutten vår på 22 mndr er et sted mellom 86 cm og 90 cm lang (vet ikke, lenge siden siste kontroll. Fjorårets trolldress (samme modell som deg) i str 86 passer enda og brukes som back-up, dog litt "kort" i kroppen. Den i 92 er plenty stor, der er det plass til ulldressen + ullfleece sett fra Nøstebarn under. Jeg ville ikke gått for 98, redd for at det ville blitt for stort.
-trollemor- Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2010 godt å høre! Bestillte 92 og en del andre klær, Godt med 50 %! Er 50% på alle klær ut kvelden :-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 5. desember 2010 #10 Skrevet 5. desember 2010 Vi har brukt trolldressen hvert år. Storfornøyd. Med løst for. Bruker foret mye alene også. Helt kurant! Vi opplever at de er store i str. Har gjerne en str mindre enn den hun bruker i tøy ellers. Kjøpte til lillebror også. Han bruker str 80 nå og har str 86 i dress. Den er stor til han, men siden han ikke beveger seg selv så går det greit. Tror ikke han kunne brukt den om han hadde vært eldre og skulle gått selv. Gutten i seg selv er 74cm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå