Gå til innhold

Hva skal egentlig til for at bv overtar omsorgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at mange som har mistet ungene sine til dem, mener at bv har gjort det bare for gøy eller fordi de liker å plage folk.

Må innrømme at jeg var skeptisk selv da jeg hørte at det var mottatt en bekymringsmelding på meg, og hun som sendte inn den, sa rett ut til meg at jeg kom nok til å miste barna (det var en sosionom som sa dette). Men barnevernet var totalt uenig og mente at vi ikke kvalifiserte for noen som helst tiltak. Og da tenker jeg at det sikkert finnes barnevernsansatte som, i likhet med denne sosionomen, er overivrig i tjenesten.

Hva tror dere egentlig? Noen som har erfaring med hvor mye som skal til for at de går for omsorgsovertakelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært vitne til at ei jente måtte flytte tilbake til hjemmet sitt med voldelig, alkoholisert far sju ganger før hun ble flyttet ut permanent. Disse foreldrene fikk iallefall mange sjanser til å skjerpe seg og det var klare bevis for at det var omsorgssvikt ettersom ungen ble funnet traskende langs veien sent på kvelden alene - gang på gang, og barnevernet måtte hente henne hos naboer flere ganger. Likevel fikk de flere sjanser.

Fikk da særlig inntrykk av at det skal MYE til for at barna blir tatt fra foreldrene. Er sikkert en og annen overivrig person i denne bransjen også, som i de fleste andre.

Skrevet

Tror det skal mye til før bv tar barna.

Har ei bekjent som er under oppfølging av bv etter noen bekymringsmeldinger fra utenforstående,og der har det visst ikke vært tema å ta fra de barna. Selv om hjemmet deres er møkkete,rotete,oversvømt av forskjellige husdyr,mye flytting,ekstremt dårlig økonomi,voldsom og hissig adferd hos barn og voksne.

I den saken synes jeg nesten bv er for slappe...

Skrevet

For at bv skal overta omsorgen må barna lide under grov omsorgsvikt eller grov mishandling og foreldrene tar ikke imot hjelp/forbedrer seg ikke.

Og det er heller ikke opp til 1 ansatt i bv.Det er fylkesnemda som bestemmer dette.Der sitter det flere personer og det fungerer litt som en rettsak med flere vitner for begge sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...