Gå til innhold

Dere som har hatt KS, ang bandasje i ettertid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge gikk dere med bandasje etter dere kom hjem?

jeg vet at det gror nokk best uten bandasje, men jeg er så redd for at truse/bukse skal gnikke imot å irritere såret å at det fører til innfeksjon eller noe...

så hvor lenge brukte dere? å gikk det fint?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde ks tok de av bandasjen den dagen jeg dro fra sykehuset. Det var lørdag, og jeg hadde hatt ks natt til tirsdagen. Ikke mange dager med bandasje altså. Men som de sa: Det gror bedre uten, hjemme er det kjente bakterier. På sykehuset må du ha den på for her er veldig mye bakterier, så det må såret beskyttes for.

Jeg syns dette virket veldig rart, men det var også innmari godt å ikke ha den bandasjen på. Men det med truser og bukser var jo litt ubehagelig. Eller egentlig veldig. Jeg gikk med de der store sloggistrusene man kan dra langt opp på magen (skikkelig lekkert ;) ) og svære gravidjoggebukser i lang tid etterpå.

Såret grodde fint, det var visst få som hadde så lite trøbbel som meg med ks iflg legen jeg var på etterkontroll hos. Men det skal sies at jeg fortsatt (16 mnd etterpå) foretrekker høye truser og bukser. Man får liksom ikke helt følelsen igjen i området rundt arret, og lave bukser har en tendens til å legge seg i den "dumpen" der arret er. Det er ubehagelig.

Skrevet

Jeg fikk med meg 6-7 sånne bandasjer hjem, så skifter de hver gang jeg dusjer, var på apoteket i fårrigår å kjøpte flere.. men vet liksom ikke hvor lenge jeg skal bruke dem.. har bare en sånn gravidbukse, å vil ikke gå i den resten av tiden heller.. :P

Skrevet

jeg har nokså lik opplevelse som S+S<3 09+11.

tok av bandasjen før jeg reiste hjem. gikk helt fint ,men liker også best høye bukser og store underbukser ;)

hvis du ønsker å gå med andre bukser igjen er det jo bare å prøve dem på.du finner fort ut om det er ubehagelig eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...