Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Syns det er så vanskelig å legge han! Må prøve to-tre ganger før han klarer å sovne. Gruer meg til han begynner i barnehage, de kan vel ikke holde på sånn som jeg gjør. Opp og ned av senga/vogna.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Hvor gammel er han da, og hvor mange lurer har han? Ofte så er vanskelig legging noe som kommer av at barna enten er overtrøtt, eller ikke trøtt nok. Dersom han f.eks nærmer seg 1 år og sover 2 ganger for dagen, så kan det være lurt å kutte ned til en dupp. Ellers er bhg helt utrolige på soving. Ene mine måtte vi gå med i i vognen i 20-40 minutter hver gang han skulle sove, uansett hvor mange eller få lurer vi prøvde oss på og hvor trøtt eller ikke-trøtt han var. I bhg brkte de en liten uke og så sovnet han av seg selv på få minutter. Hjemme funket det ikke, vi måtte gå, men i bhg var det ikke noe problem. Hører flere sier det samme.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Enig med 1009 - mitt barn også sovner på et øyeblikk i barnehagen, men ikke hjemme. Når legger du barnet ditt da? Kanskje for sent eller tidlig?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Har vært perioder her også hvor det har vært vanskelig å legge barna på dagen. Føler lissom vi aldri har hatt helt teken på det.... Men du må i hvert fall ikke bekymre deg for sovingen i barnehagen. De har god erfaring med små barn. Minste gutten min må trilles i søvn, men dette er ikke noe problem for barnehagen hans. Han sover også bedre utenfor boden enn inni sammen med de andre. De finner ut hva som passer best for alle parter. Og det er utrolig hvor mye mer "medgjørlige" barna kan være i bhg enn hjemme hos mamma og pappa... :-)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #5 Skrevet 3. desember 2010 Kan hende han nå trenger færre dagdupper. Han er 9 mnd og sover tre ganger, og er oppe bare to timer mellom hver gang. Men han sover bare 45 min-en time. Har lenge lurt på og gledet meg til han trenger mindre søvn, kanskje tiden endelig er her. Da tror jeg at jeg skal gå bort fra våre vanlige rutiner og vente til jeg ser han blir tydelig trøtt. HI
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #6 Skrevet 3. desember 2010 Ja, da trenger han nok bare 2 dupper :-) Det vanlige er å gå over tl bare en dupp rundt 10-14 mnd alder, og da opplever de fleste at barn går i fra 2-3 korte dupper, til en lang på 2-3 timer. Bare husk på at det normalt tar en liten uke å snu om på rutiner, så regn med at han blir litt trøtt og grinete og kanskje sover litt for lite elt is tarten frem til det naturlig går seg til. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå