Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #1 Skrevet 3. desember 2010 Finnes det annet å gjøre i forsøk på å unngå blodtrykksfall enn å ta alt veeeldig med ro? Kaldsvetter og holder på å svime av når det kommer (og hadde svimt av hadde jeg ikke lagt meg ned) ... fryktelig ubehagelig! Og svangerskapskløe.. seriøst, jeg er i ferd med å klore av meg huden iblant. SÅÅÅ plagsomt! Hva bør jeg gjøre? Smøre mye? Ikke smøre i det hele tatt? Noen spes kremer som hjelper mer el mindre enn andre? Dette holder meg virkelig våken om nettene, ligger og spreller som en fisk i senga... holder på å bli sprøøøøøø!!! Jeg er forresten 6 uker på vei.. er disse tingene noe jeg bør forberede meg på at kommer til å vare svangerskapet ut?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Svangerskapskløe kan du lindre med hvitvask eller Eurax. Men vær litt obs på at det KAn være et tegn på at du kan utvikle preeklampsi senere i svangerskapet...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #3 Skrevet 3. desember 2010 Uff been there! Blodtrykksfall er ekkelt. Da hjalp det kun å hvile meg og å drikke masse vann. Pass på at du spiser nok. Av og til måtte jeg bli hjemme fordi jeg holdte på å besvime når jeg stod opp! Ikke gøy. Men det går opp og ned. Hadde det i begynnelsen (sånn som du) og mot slutten fordi baby var så stor at han presset mot blodårer. Kløen var helt jævli. For meg hjalp det å sove i flanellsengesett, smøre meg med babyolje i dusjen, kutte ned på parfyme og sminke og smøre meg med hth bodylotion. Den får du kjøpt på apotek. GULL VERDT! Tror bare den koster ca 50 kr.. Og huden blir så myyk.. Det ga seg helt plutselig for meg etter noen få uker. Du burde forresten vaske klærne i neutral vaskemiddel.. Tror det klødde enda mer av omo. Det innbilte jeg meg iallefall.. Lykke til! Og det går over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå