Gå til innhold

Når sier dere til andre at dere er gravid?


<3 meg og den lille <3

Anbefalte innlegg

Har jo så lyst å fortelle det til hele verden...:/ men kanksje litt lidlig enda.. Når hadde dere andre tenkt å si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Vi tenkte å si det på julaften da er jeg nesten 9 uker på vei. Er greit å fortelle det tidlig til de aller nærmeste tilfelle noe skulle skje er det greit å få støtte. Jeg har en gutt på 9 mnd. no så det blir to tette her:) Sist fortalte vi det når jeg var 7 uker på vei. Frister jo veeeldig å si det med en gang, men vi fant ut at julaften blir en bra dag å si det på siden foreldrene mine og svigers skal være i lag med oss:) Gleder meg!!!

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lyst å rope det ut i offentlighet, men siden jeg har mistet i uke 6 før, så tenker jeg det kan være greit å vente. Vennene våre vet at vi prøver og har mistet nettopp, så der har jeg delt gleden med dem om vår positive test. Familien får vite det i jula, hyggelig å kunne fortelle personlig. Skal pakke inn en body og bleie og smokk som et "besteforeldre-startkit" :)

På jobben forteller jeg det over jul, vil gjerne ha tidlig ul først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma, pappa og søstra mi fikk vite det med ganske fort, fordi de også er de jeg hadde snakket med om det går galt. Resten får vite det når vi er passert uke 12. Kan jo hende familien til samboeren får vite det i jula når vi skal hos de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt ut noen venninner å prate med sånn at det ikke bobler helt over for meg. Jeg vurderer det slik at dersom det bærer galt avsted, trenger jeg uansett å kunne prate med dem om det. Gjør også alle spørsmål om alkohol mye enklere å takle.

 

Foreldre vurderer vi å informere i julen, hvis alt har gått bra til da...

 

Resten av storsamfunnet får vente til de sedvanlige 12 ukene har gått. Blir uansett sikkert ferska av mange lenge før den tid, i min bransje er det en god del alkoholrelatert samvær, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI skal gi nyheten til besteforeldrene som en gave på julaften. De har så lyst på flere barnebarn:) Noen venninner av meg vet det, men jeg har ingen planer om å si det til jobben før jeg har passert 12 uker.

Syns det er greit at de nærmeste vet det i tilfelle det ikke går bra også. Godt å ha noen støttende rundt seg da:) men vi satser selvfølgelig på at det går bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har prøvd et par ganger å kommentere her, men ser ikke noe jeg da, sender hvertfall igjen :) :)

 

jeg syns det er utrolig vanskelig å holde det inne, jeg er bare 5 uker, men har sagt det til mine aller nærmeste venner. Foreldrene mine har jeg tenkt å fortelle det til julaften, hvor jeg pakker inn en body hvor jeg skrive "gleder meg til å treffe dere i August Bestemor og Bestefar<3" eller noe sånt.... :)

 

Sjefen min skal jeg vente med til uke 12 (om jeg ikke blir dårlig og må bli borte fra jobb noen dager, pga kvalme ect.... Da vil jeg gjerna ha forståelse fra han og ikke leve med dårlig samvittighet for noe jeg ikke kan for. altså kvalmen da, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mine foreldre på besøk i helga - hadde sååååå lyst å fortelle det, men jeg er 5+1 idag, så vi syns det var litt tidlig. Vi ser dem ikke igjen før i januar/ februar, så vi venter nok til da, ikke samme moroa å fortelle det over telefon! Og dermed må nok min forlovedes foreldre vente like lenge...

 

Vi har flere gladnyheter å dele med dem samtidig da, siden vi forlovet oss 10.10.10! Men har valgt å holde det for oss selv til vi vet litt mer når den store dagen står :) Og den kommer i 2012, blir vel nok nytt neste år uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmeste familie fikk vite det med en gang. Vi har prøvd en stund,så det er mange som er nyskjerrige på om det har blitt resultater,så vi svarer de som spør rett og slett. Ellers venter vi med å fortelle det selv til etter jul,men tror nok ryktet allerede har spredd seg til det :) tenker at hvis det skulle gå galt dette her,har vi mange støttespillere rundt oss,og folk forstår hvorfor en er trist og lei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at det finnes andre "ivrige kommende mødre"... Jeg trodde jeg var litt unormalt ivrig etter å få "kommet i gang" og fortelle hele verden at endelig skal to bli til tre :)

 

Men skjønner at det finnes mange der ute som tenker som meg. -Mannen min er ikke så ivrig eter å fortelle det til alle, men han er veldig engasjert i hve som skjer med meg (og oss, alle tre).

 

Vi skal på tidlig UL den 27 desember (hadde en SA tidligere i år) og tenkte vi skulle fortelle det til nærmeste familie da, om det vesle hjertet slår :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En til 2011 <3

Mine nærmeste venninner er informert og foreldre og søsken på begge sider.

 

Skal på tilig ul i neste uke,å hvis alt er i orden ser jeg ikke bort ifra at det sakte men sikkert blir flere som blir informert i familien og nærmeste krets. Er ikke helt sikker på hvor langt på vei jeg er,men jeg er rimelig sikker på at 6 uker skal stemme.Ul`n vil gi oss bedre svar på dette :)

Ønsker ikke å fortelle det til "gud og en hver mann" før 12 uke,i sikkerhets skyld.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei

 

Vi venter nok litt til. Runder ikke de magiske 12 ukene før 9.februar. Foreldrene mine reiser bort fra 22.januar så mulig vi forteller det før de reiser:) Jeg synes det hadde vært supermorro å fortelle det på nyttårsaften, for en måte å gå inn i det nye året på <3

 

Jobben får ikke vite noe før etter 12 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må jo føyetil at vi har kjøpt verdens fineste storesøster- genser til snuppa vår, som blir 2 år i februar. Tenker at hun skal ha den på når vi er på besøk hos de vi vil fortelle det til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt å si det på julaften. Vi har to døtre som skal få hver sin storesøster t-skjorte innpakket, så da blir nok alle overrasket hvorfor hun minste også får storesøster skjorte.

Det som er ekstra kjekt er at vi nettopp har fått vite at min bror også skal ha baby på samme tid som oss.

Vi gleder oss masse til å fortelle det. Spesielt siden vi hardnakket har sagt at det ALDRI vil bli en til. Så det vil nok komme som en stor overraskelse på mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...