Gå til innhold

Har babyen min downs syndrom?

Anbefalte innlegg

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Jeg er så urolig:-( jeg var på kontroll igår og legen sa at lårbenet ( femur) var litet, er i uke 31 og femur målet var 4,9, jeg fikk ny time om 2 uker for å sjekke om det har vekst. Så har jeg lest mangen steder at litet femur mål kan vara tegn på downs. Legen nevnte ikke noe om downs men jeg er kjempe urolig nå:-( hva gjør jeg nå? Ska jeg bare vente i 2 uker til og bli helt sprø?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt legen å sagt det sånn som det er... Også hadde jeg spurt legen om han/hun kunne være så snill å forklare meg hva dette vil si!!

Masse lykke til :)

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Tusen takk for svar:-) jeg har ringt kvinneklinikken nå og jordmoren der skulle konferere med en lege så hun ska ringe meg opp litt senere.

Skrevet

Hei 0)

Forstår din bekymring for at noe er "galt" med babyen din.

Er ingen ekspert på dette feltet, men det man oftest ser Downs på er jo en fortykket nakkefold ved rutineultralyd i ca uke 18, denne vil jo vedvare også nå hos barnet når du er i uke 31.

At femur, altså lårbeinet er (vil anta det skulle stå) 49 kan tyde like mye på at babyen din ikke vokser så mye som den burde og at den er liten??

Har vært med å tatt imot to barn med down syndrom og de har vært normalt store ved fødsel, det er vel ofte først senere i livet de blir hengende etter i vekst?

Er som sagt ingen ekspert på dette området, har bare i hodet det jeg lærte om downs når jeg jobbet på fødeavdelingen =)

Men ville gjort som sagt i innlegget over her, ringt legen eller eventuelt føden for å hørt litt hva det kan bety =)

Men vil tro at det hele bunner ut i at babyen din er litt liten, hva står det i papirene dine på vekst % da?

Jeg var på ul uke 32 og femur ble målt til 61, men jr ble målt til + 20% vekst så jeg bærer i følge dem en stor baby =)

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

alt var fint med den lille i magen=) ikke noe tegn på downs, hun som har målt femur til 4,9 hadde målt feil for idag målte de det til 5,9 helt normalt og de sa han såg frisk og fin ut.

Så det var en lettelse=) så nå kan jeg slappe av og nyte julen=)

Skrevet

det tenker jeg var en lettelse for deg å høre =)

ingenting er verre enn å gå rundt å være bekymret for de små...

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Ja det var virkeligen en lettelse=)

Skrevet

Så godt at du fikk svar på at alt var som det skulle ;) Ikke en god følelse å gå rundt å gruble på hva som er galt...

Masse lykke til vidre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...