Gå til innhold

Julepresang til oldemor som bor på sykehjem!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt et slikt spa sett, med dusjolje, badeskum, svamper etc vet de bader minst 1 gang i uken så satser på at de som jobber der bruker det de gamle får. Også har jeg kjøpt 3 par ullsokker i merinoull som er uten strikk, siden hun lett for merker etter sokkene.

Synes dere dette er en grei julepresang? Hun har jo det meste allerede, bare i fjor tror jeg hun fikk 3 ullpledd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss bruker de hva de gamle har. Vi bare sørger for at utstyret vi har kjøpt står på badet ;)

Oldefar på sykehjem her.....

Jeg tror vi gir han noe han kan ha på bordet til gjester og ansatte.

En skål med snop med papir på.

Han ønsker seg bokstaveligtalt ingenting. Han skal jo snart dø likevell er holdningen.

"Huff, får jeg noe nå igjen" er holdningen.

Skrevet

Ehm... Tviler på at badeskum osv blir brukt... Hos oss bader vi ikke de eldre, det er kun dusj, og da raskest mulig. Ikke noe spa-opplevelse akkurat...

Men er jo ikke sikkert det er likt over alt;)

Varme og gode strikkejakker er mye brukt hos oss! Men strømper er en fin gave det også=)

Skrevet

Fin gave det :) De gamle pleier også å like kalender med bilder av barna :)

Skrevet

Oldemor her skal få et fotoalbum av vår lille som er 8 mnd.

Hver gang jeg snakker med henne, sier hun: Nå sitter jeg og ser på et fine bilde jeg fikk av vesla.

Er veldig vanskelig å finn på gaver til en på 90 år, men tror virkelig hun kommer til å like fotoalbumet :)

Gjest irismor
Skrevet

Ting som er kjekt å få er

En god håndkrem/bodylotion (mange eldre som er tørre i huden)

Deo, parfyme, aftershave (de setter pris på godlukt fordi om de er eldre)

Leppestift og neglelakk har vært en "hit" på vår dementavd

Ulltrøyer (de fra triumph eller lignende)

Sokker (ikke stramme i strikken)

Nylonstrømpebukser (forbruksvare hos damene som bruker skjørt/kjole)

Ullteppe/fleeceteppe for de som sitter i rullestol

Små (eller store) gammeldagse fotoalbum med bilder, og ikke bare bilder av barn/barnebarn/oldebarn men gjerne bilder av steder som var kjære for vedkommende. Barndomshjem hytta, fiskevannet, skoler osv...

En krukke (gjerne dekorert av små barn) fylt med sjokolade, småkaker, kjeks osv (gjerne hjemmelaget)

Husk å merke tøy med navn hvis man har mulighet før man gir det bort.

Mange aldershjem som sløver på merking av tøy.

En av våre pasienter fikk klippekort på besøk :-)

Et familiemedlem var så dårlig til å prioritere tid for å besøke "far" så for å gi seg selv et "tuppiræva" så ga xxx bort besøkskort :-)

Da ble det for xxx mye enklere å prioritere å besøke "far"

Skrevet

Klippekort på besøk?! Fy fader for en fornærmelse. Skal den gamle anse det som en GAVE, å få besøk? Kjenner jeg blir skikkelig provosert, og jeg jobber på sykehjem selv.

Håper alle pårørende som kommer på det årlige julebesøket sitt og sitter et kvarter skammer seg.

Gjest irismor
Skrevet

Er forkastelig men den gamle satte pris på det og var fornøyd. At enkelte trenger klippekort for å få ræva i gir for å gå på besøk får så være en annen sak.

De obligatoriske 15 minuttene på julaften synes jeg er værre. Hva med de 364 andre dagene som det ikke kommer noen på beøsk.

Skrevet

Ja det triste er jo at den gamle faktisk BLIR glad :-(

Huff, jeg synes så synd på de nå i julen.. Like trist hele året altså, men den gamle er da vandt med å samles i høytider å feire de også. Men nei, de sitter på sykehjemmet og prøver å fordøye det kvarteret de fikk før klokken 12 (!!) på formiddagen de. Huff...

Skrevet

Jeg ser dere synes klippekort på besøk er forkastelig, men jeg synes ikke det er så ille jeg. Det er vel bedre å ha familie rundt seg, enn å sitte alene. Det er vel ikke akkurat slik at om klippekortet er brukt opp i mai, så blir det ikke mer besøk det året... Min svigermor gav dette til sin mor i fjor, hun bor på andre siden av landet, så hun ordnet flybilletter, og skrev opp hvilke helger hun kom på besøk. Dette ble tatt godt imot. Hun ville kanskje ikke kommet like mange turer om det ikke var for dette.

Skrevet

Klart det er bedre å ha familie rundt seg enn å sitte alene, men du skjønner vel egentlig hva jeg mener?! Det bør ikke være en "gave" for eldre å få besøk av familie! Det er etter min mening en selvfølge.

Skrevet

vi gav frisørtime til Oldemor for noen år siden. De har jo ofte både det og fotpleie på sykehjemmet. Avtale time med de og betalte på forhånd

Skrevet

Går helt fint med spa sett. Vi bader de noen ganger i badekar og gir de en skikkelig spa opplevelse..Ellers så er det jo ikke noe problem å bruke det i dusjen heller : )

ALLE eldre er svært tørre i huden, en skikkelig god bodyloation er fint : )

Og som andre sier her parfyme, deodrant en god dusjsåpe er ting som blir brukt.

Snop er jo også en hit dersom hun er glad i søtsaker..

Skrevet

Et lite tips til dere som skal nettopp dette - noe godt å ha til besøk er stas. Gjerne hjemmebakt! Ikke mye av hvert, men littegrann av forskjellig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...