Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Sendte for en stund tilbake en bekymringsmelding til bv som angikk en venninne og barnet hennes. Sendte inn anonymt, men sa det til henne etter en stund at det faktisk var meg som hadde sendt den inn. Ifølge min venninne har bv sagt at både det ene og det andre sto i denne meldingen. Dette er ting jeg aldri har fortalt bv. Jeg har nå sendt mail ser jeg spør om de kan sende meg kopi av melding jeg sendte inn siden jeg føler det er viktig at min venninne faktisk ser den orginale meldingen som ble sendt inn. Men bv svarer ikke! Jeg kan ikke si jeg syntes det virker særlig særiøst av bv!
Gjest ->>- Skrevet 2. desember 2010 #2 Skrevet 2. desember 2010 Dette høres jo bare usannsynlig ut. Din venninne har uansett innsynsrett i sakens dokumenter og kan få lese meldingen om hun ber om det (hun, ikke du, du har ingen innsynsrett selv om det er du som har kontaktet barnevernet).
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #3 Skrevet 2. desember 2010 Er det noe de opplyser henne om selv eller må hun finne ut av det? Ifølge henne har hun fått et skriv fra bv der de selv har skrevet og tolket det jeg skrev i den orginale meldingen. F.eks er det blitt skrevet "grov omsorgssvikt". De fortalte henne også at meldingen hadde blitt sendt inn 100% anonym, noe den ikke ble gjort.
Gjest ->>- Skrevet 2. desember 2010 #4 Skrevet 2. desember 2010 Den var egentlig 73% anonym? Neida, jeg skjønner hva du mener. Jeg hører dog at du beskriver en del tredjepartskommunikasjon og da er det veldig vanskelig å synse om hva som faktisk har blitt sagt og gjort. Det er vanlig praksis de stedene jeg er kjent med å opplyse om partsrettigheter i første møte i en undersøkelsessak. Om det er slik overalt, vet jeg ikke. Det er uansett en rettighet hun har. Hun kan når som helst troppe opp hos barneverntjenesten og be om å få lese alle papirene i saken (med noen veldig få unntak og da må det være gjort vedtak om unndragelse).
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2010 #5 Skrevet 2. desember 2010 BV fører folk bak lyset så lenge de klarer! Jeg ble fortalt om tilfeller der de hadde gått ut av sakene for tidlig, og at det hadde endt på tragisk vis (måtte forstås slik at det var dødsfall hun mente). Så kom jeg til å tenke på at slike saker blir behørig dekket i media, både anmeldelse, siktelse, rettssak osv. Da jeg spurte BV-dama igjen om hvilke saker som hadde vært i nyhetsbildet, kunne hun ikke lenger huske noen slike saker! Dermed virker det som hun bare fant det opp for å skremme meg til å ønske dem velkomne. De orienterer heller ikke om foreldrenes rettigheter. De opplyser ikke om at hjelpetiltakene er frivillige. Og som pila er de støre til å forklare nøyaktig hva som fører til omsorgsovertagelse.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #7 Skrevet 3. desember 2010 Og Bv viser igjen sin seriøsitet...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #8 Skrevet 3. desember 2010 Barnevernet har da ingen opplysningsplikt til den som sender en bekymringsmelding. Barnevernet har taushetsplikt! Det er faktisk seriøst av dem å overholde taushetsplikten sin. Og HI,det kan jo være det er flere som har sendt bekymringsmelding. Det kan være grunnen til at det er forskjeller mellom det du skrev og det din venninne har fått beskjed om. Om du ikke har beholdt en kopi av denne bekymringsmeldingen selv så er det ikke barnevernet som er useriøse. Det er ikke en service bedrift:-)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #9 Skrevet 3. desember 2010 Hvis du tror at sludder og vås kommentaren ble skrevet av en ansatt i bv tar du feil. Det som ble skrevet om bv var sludder og generaliserende vås, faktisk direkte uintelligent.
nasse nøffen Skrevet 3. desember 2010 #10 Skrevet 3. desember 2010 kan være flere som har sendt inn melding
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2010 #11 Skrevet 3. desember 2010 Det er uansett fordummende å skjule meldingen fra den som sendte den. Men det var også ubetenkt av melderen å ikke ta kopi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå