Gå til innhold

Nybegynnerskøyter eller vanlige til 3-åring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i stuss om hva jeg skal velge....ser de selger noen som har støtter på siden...

Må nesten nyte den fine isen så lenge den varer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om "støtteskøyter" :) Men ville helt klart gått for vanlige skøyter! Det er jo sånn de faktisk LÆRER å gå på skøyter - ellers så kan du jo like gjerne gi henne en sparkstøtting...

Styr unna danseskøytene til så små; de er mye mindre stødige, og de sporene på tuppen gjør det mye enklere å tryne! De nye utgavene, f.eks. fra Frost, er stødige og flotte til de minste :) Lykke til - skøyter er gøy!

Skrevet

Kjøpte vanlige til min når han var 3 etter anbefaling for de som drev med skøyteopplæring.. Men var klin umulig for han å gå på de så han ble alltid lei etter 10-15 min så la de bort tilslutt og nå er de for små :(

Skal jeg kjøpe nye så blir det med støtter...

Skrevet

Hvor finner dere skøyter til 3åringne?

Er vell rundt str 25?

Alle jeg har sett starter på 28?

Skrevet

XXL... Husk å kjøpe hjelm også når de er små små og helst de ishockeyhjelmene med grind.. Er hardt å falle med ansiktet ned i isen...

Skrevet

Det er klin umulig for alle å gå på skøyter til og begynne med. hehe. Gi ungen en bruskasse å støtte seg til så skal du se at det går mye bedre. Lille har gått på danseskøyter siden hun var 3 år helt uten å tryne på den "greia" i fronten. :D

Skrevet

Da er datteren din bedre enn meg på skøyter gitt ;) Jeg måtte kjøpe meg hockeyskøyter fordi jeg hele tiden snublet i den "greia" foran! Hehe...

Støtter forøvrig forslaget om bruskasse - funker supert!

Skrevet

Her fikk ungene skøyter når de var 2år, vanlige danseskøyter. Tanten dems fant noen bittesmå som hun bare MÅTTE kjøpe. Jeg trodde ikke de skulle klare dette, men ungene har klart det fra de var 2år. Litt teit med danseskøyter, men tok ikke så lang tid før de skjønte tuppen.

Men jeg har leid og holdt, slik at de har blitt støe før de begynner mer på egenhånd. Jeg må nok si jeg selv er ganske rusten, så har trengt litt støtte selv. Vi har barnespark som ungene har brukt som "rulator" også, kjempestas når de kommer fort avgårde.

Jeg hadde aldri valgt skøyter med støtter, men hockyskøyter. Slik som med sykkel med støttehjul så tar det gjerne lengre tid før de klarer å sykle uten. Tantebarnet mitt hadde såvidt på støttene før han tok de av, han kunne ikke ha støtter når søskenbarna ikke hadde, så han sykla uten støtter når han var 3år.

Skrevet

jeg hadde gått for slike skøyter som kan utvides i størrelse - ser kjempegreit ut!

Vi har arvet skøyter til vår lille snupp og bruker selvsagt de.

HUSK HJELM! Isen er kjempehard og de små har tungt hode ifht kropp....

Skrevet

De skøytene som kan utvides i størrelse, anbefales ikke. Gir mye mindre støtte, og er visst ikke så bra.

Jeg ville gått for vanlige hockeyskøyter, og altså uten støtte. Eldstemann begynte før han var 3, og det gikk helt fint, til og med uten bruskasse. Minsta begynte da hun var noe over 3 år, og det gikk også veldig fint. Hun har også hatt hockeyskøyter. Begge bruker hjelm med grind. Unger lærer superfort!

Skrevet

Min datter har hatt utvidbare skøyter siden hun var fire, de er i bruk på tredje sesongen nå. De sitter veldig godt på foten, er stabile og enkle å bruke. De kan strammes godt, og er varme, i motsetning til vanlige skøyter. Jeg kommer til å kjøpe nye utvidbare til neste sesong (De er i serien Frost).

Jeg har bare positivt å si om de skøytene. Hvis jeg må komme med et minus er det at de er rosa eller blå, så de er ikke så arvevennlige hvis barna er av ulikt kjønn.

Skrevet

Jeg er litt gammeldags, Trollet (22 mndr) får vanlige høckeyskøyter uten støtte til Jul av mine foreldre. Og hjelm.

Problemet med skøyter med støtte er at det er veldig kjedelig med en gang man har forstått teknikken med skøyter, da er det like greit å lære ved å støtte seg på en bruskasse e.l. Også er heller ikke teknikken helt lik, det hjelper egentlig ikke med å lære å skøyte "på ordentlig", bare med balansen.

Men det blir selvsagt ikke lange seanser når de er så små!

Skrevet

Vi har kjøpt på xxl, sånne som kan justeres fra str 26 til 29 tror jeg det er. Hjelm må hun selvsagt ha, men jeg har tenkt at hun kan bruke sykkelhjelmen. er det for dårlig?

Skrevet

Da har vi foreløpig enda opp med noen gamle "støtteskøyter". Alt var utsolgt i butikkene...

Lillejenta syntes ihvertfall det var kjempemoro:) Holdt henne godt under armene mens jeg selv prøvde å holde balansen (etter 15 år uten skøyter....)

Men tror faktisk at jeg går for vanlige skøyter, ihvertfall til neste sesong:)

Skrevet

Sykkelhjelm er "godkjent" på skøytebaner. Men stoler ikke helt på at de ikke sprekker om barnet faller litt hardt på isen.. De dekker også bare toppen på hodet. Jeg kjøpte hockeyhjelm med grind til min gutt, da er hele hodet og ansiktspartiet beskyttet og denne må han bruke til han blir litt stødig, da tar jeg vekk grinden..

Skrevet

Har lest flere steder at sykkelhjelm er skikkelig no no!! Den dekker ikke nok av hodet, og gir ikke god nok beskyttelse. Ville kjøpt ordentlig hockeyhjelm med grind, de koster ikke så mye, og man kan bruke den mange sesonger (den kan justeres), og den kan arves/selges/gis bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...