Gå til innhold

Syns det tar så lang tid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte søknad til lånekassen 4 november. Fikk beskjed om at det kunne være inntil 6 ukers ventetid. Har enda ikke fått tilbakemelding. Trodde det var mindre trafikk nå jeg, ettersom skoleåret er godt igang?

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar nok 5-6 uker.

Jeg sendte inn 19. okt. Fikk samme beskjed som deg, opptil 6 ukers ventetid. Jeg fikk svar etter 5,5 uke.

Skrevet

Ok:) men jeg har ikke mottat noe gjeldsbrev? men står at man kan sende inn dette elektronisk? studerer ved NKI!

HI

Skrevet

Gjeldsbrevet blir sendt til lærestedet ditt, men det vil ikke bli sendt ut før søknaden er ferdig behandlet. Så det som er: Fra søknaden er ferdig behandlet tar det 1-2 uker før lærestedet får gjeldsbrevet, så må du skrive under å få sendt det tilbake til lånekassen. Så når de har mottatt gjeldsbrevet igjen vil du få pengene. Så det tar litt tid, selv etter at søknaden er ferdig.

Skrevet

ok. trodde ikke det tok så lang tid etterpå. men da kommer det mest sannsynlig ingenting før jul da... :( da ble det en stusselig jul her i huset.

Skrevet

Får håpe den er ferdig nå innen 5 uker, da går det kanskje akkurat før jul. Kan hende gjeldsbrevet kommer inn til skolen før 1-2 uker, men det er det de informerer om. Det gjorde det hos meg, å så tok det vel en liten uke fra jeg sendte det til pengene kom. Så ca. 2 uker fra den var ferdig behandlet.

Håper du får de inn før jul! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...