Gå til innhold

Flere barn alene..

Mamma mø har snart 2 ♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med mitt andre barn, har en som vil være 3,5år når mini blir født.. har en mann som er borte 4 uker og hjemme 4 uker.. ser for meg luksus når han er hjemme og gruuer meg veldig til at han skal være borte.. Så noen som har erfaringer med å ha en 3 åring og en nyfødt alene? stresser meg veldig denne tanken.. selv om jeg vet jeg skal klare det.. men det er en skremmende tanke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en mann som jobber ekstremt mye og er dermed mye alene med ansvaret for ungene. Vi tok over nytt hus en uke før minste ble født. huset trengte mye oppussing før vi kunne flytte inn og jeg var alene med den nyfødte og eldste på 3 1/2 år i den perioden. Det var ikke noe problem i det hele tatt. Har da selvfølgelig vært heldig med baby som sov mye og ikke hadde noen plager med f.eks luft.

Det går helt sikkert kjempefint :o)

Skrevet

Det kommer til å gå helt fint, du finner fort rutiner som gjør at dagene flyr avsted. Du har jo permisjon første året, og da har du frihet til å justere dagene etter dagsform og humør på både store og små.

Innen hverdagen med levering, henting, jobbing, handling osv kommer har du vært tobarnsmor et helt år alt og er så rutinert at alt går på skinner ;)

Jeg har ikke en reisende mann, men en som driver eget firma og jobber ekstremt mye i perioder, da er det jeg som har ansvaret for alt fra ungene står opp til de leger seg og det går greit. Selv med fire unger..

Skrevet

ja, håper det skal gå fint:) men det går litt rundt i hode av å tenke på de, av å til kan en 3åring være nok i seg selv.. Meen, får se det posetive.. jeg slipper jo å bære i barnehagen kl 7 osv, evt lage middagen klar før jeg henter i b.hage.. slike ting som jeg ser for meg kan bli uuutrolig travelt med 2 alene:p men såå de vokser jo skremmende fort opp da, så må vel bare la den mest hektiske tiden gå sin gang

Skrevet

4 ja!! kansje ikkje to er det verste:) hehe

Skrevet

Med fare for å bli litt skutt her nå..kjenner jeg blir litt matt av deg, hi..altså-jeg forstår jo at det er skremmende å tenke på at du blir mye alene med to små, men du er jo faktisk ikkke alene da..du har en mann som kommer hjem og er med. Jeg er alene med en to-åring og en tre måneders gammel baby, og her er jeg alene med begge hele tida unntatt annenhver helg hvor toåringen er hos pappaen, og babyens pappa er her og har samvær med ham. Mulig jeg bare er fryktelig urettferdig her, ikke helt i humør for tida, men dette klarer du da helt fint!! Ingenting å være redd for, du finner din egen måte å få hjula til å gå rundt på. Men altså, jeg er ikke så drittal som jeg høres ut til her altså, bare litto ppgitt over at folk skal finne alt negativt og grue seg lenge på forhånd-før man i det hele tatt har prøvd :)

Skrevet

så lenge du er frisk går vel det helt fint?

jeg hadde sjekket muligheten for å få litt hjelp i den første tiden (fra fam, venner e.l.) Noen du kan ringe til om det kniper!

Skrevet

Det går helt fint ;) min største var litt over to da jeg fikk minste, og pappaen jobber borte i ukedagene, bare hjemme i helgene. Flaks for meg, så fødte jeg på en søndag, dagen etter dro far på jobb. Største var hos tante/besteforeldre mens jeg hentet meg inn på sykehuset til far kom hjem på torsdag og hadde en uke fri med oss. Men etter det har jeg stort sett vært alene, utenom når de har jobbet i nærområdet så han har hatt muligheten til å komme hjem etter jobb. Var flott å ha rolige morgener og levere største sent i bhg, til korte dager, og kose meg med minsten. :)

Eneste du må være forberedt på, er at med to må man innføre mer rutiner for å få det til å gå glatt hjemme, og da kan det faktisk bli et irritasjonsmoment når far kommer hjem og "forstyrrer" rutinene deres... :P Forhåpentligvis innretter han seg etter deres rytme, og er flink til å hjelpe til, det gjør ikke min... :P

Skrevet

Solkira, ser ikke at du er negativ jeg:) Var liksom akkuratt dette jeg ville høre.. er fulstendig klar over at det er maange som er helt alene! Synest dere alle er kjempe flinke jeg, som er mye eller helt alene.. og fortsatt er veldig posetive til situasjonen:) ja, jeg er nok typen som er skeptisk på ting som ikke er vante

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...