Gå til innhold

Noen med flere barn?

Mamma mø har snart 2 ♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med mitt andre barn, har en som vil være 3,5år når mini blir født.. har en mann som er borte 4 uker og hjemme 4 uker.. ser for meg luksus når han er hjemme og gruuer meg veldig til at han skal være borte.. Så noen som har erfaringer med å ha en 3 åring og en nyfødt alene? stresser meg veldig denne tanken.. selv om jeg vet jeg skal klare det.. men det er en skremmende tanke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har to gutter, en som fyllte 3 år rett før lillegutt ble født. Minste er nå 3 mnd.

Samboern min jobber som personlig assistent til en mann som reiser mye, slik at han er borte flere uker nå og da. Det var veldig skremmende i starten, da minstegutten såklart fikk kraftig kolikk. (Samboer måtte dra på reise igjen når minsten var 3 uker gammel..)

Det var ganske tøfft de første dagene, men utrolig nok så gikk det seg til.

Men gud å det er godt når han kommer hjem å kan være den som står opp litt om natten, morgenen osv. slik at jeg kan hente meg inn igjen;)

Masse lykke til! Du vil få rutiner på det etterhvert, slik at det virker mer overkommelig, selvom det kan se svart ut i starten!

Skrevet

Jeg har en som var 3 1/2 da lillemor blei født, litt innkjøringsstress i starten, med dette å kle på han, meg og baby på morran osv... Men det har gått seg til, du finner din egen lille rutine på ting, så flyter dagene for det ;)

Her er storebror flink til å ta hensyn, baby må innimellom vente litt... Og jeg gjør så godt jeg kan med begge hele tiden. ;) Ikke noe serlig skrik elelr sutring på noen av barna så dette går bedre enn forventet!! Kos deg med barna, det blir en herlig tid ;)

Skrevet

Det er ett år mellom våre to. Skal ikke legge skjul på at de to første månedene var hektiske når alle skal finne sin nye plass i familien på en måte. Men man lærer seg knep for å kunne gi begge oppmerksomhet samtidig. Man blir kjempeflink på å amme gående, stående, mens man leser en bok, mens man kjører bil på gulvet osv, he he. Også må man bare benytte seg av storebror/søsters ønske om å hjelpe til :)

Skrevet

På tide å legge seg!

Det er tre år mellom våre to, ikke ett :P

Skrevet

Dette går nok helt fint ja, som de andre her sier: det går seg fort til, når man får nye rutiner på ting:)

Her ble dert 16 mnd mellom en og to, mannen er borte bare to uker i slengen her da, men det går heelt supert. Faktisk har jeg det mere (!!) ryddig og ordnet her hjemme når han er borte enn når han er hjemme, fordi da tar jeg ting etterhvert- unngår å la ting hope seg opp ved å ha stramme rutiner. Likevel (derfor) føler jeg at jeg ikke gjør mere av div. husarbeid når jeg er alene med barna..!

Første turen han er borte kan det være greit å alliere seg med noen som kan hjelpe litt om det trengs, ikke at det nødvendigvis trengs- men bare å vite at noen er der letter.. Tar noen dager å lage gode rutiner mht det å være alene med flere små, men du finner fort ut av det! Er ikke verd å stresse med nei, dette går helt fint, helt sikkert:)) Lykke til,kos det i graviditeten også:)

Skrevet

Glemte å si at storebror her er hjemme med oss, kun hos dagmamma etpar dager i uken, disse dagene gjør jeg det meste av innkjøp, ellers går dagene supert også med to små hjemme. Er din største i barnehage er det jo enda lettere- KAN få sove på dagen da når minsten sover, om det er behov. Får man nok søvn så ordner det meste seg!!!

Skrevet

Jeg har en 2-åring og en baby på 2 mnd, og her er bæresjalet redningen når jeg er alene med dem begge to! Bruker det masse, siden hun ikke er så glad i sove alene i bagen sin, og veldig greit med begge armene fri til å ordne med storesøster og alt det hun trenger hjelp til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...