Gå til innhold

Er dette omsorgssvikt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet om ei som har to unger.... lista er lang, kan liste opp noe

-røyker inne, selv røykere som har vært der reagerte på røykteppet som lå over stua

-bor i et iskaldt hus, måtte sitte inne med jakke for å prøve å holde varmen

-kjører en bil som ikke har forsikring(har allerede vært i en kollisjon)

-klarer derfor ikke å få ungene i bgh

-esker med ting og tang står i hele stuen, så går knapt ann å komme frem

-er skittent

-tenker bare på seg selv og ting til seg selv

 

hva hadde dere tenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det går ann å ringe inn til barnevernet og forklare det du vet om saken, at du er bekymra. Jeg vil ikke si at det er direkte omsorgssvikt, og at ungene trenger å bli tatt fra moren.

MEN - hun trenger litt hjelp fra BV.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Ikke nødvendigvis i seg selv, men det er elementer i det du beskriver som sannsynliggjør at det foregår noen grad av svikt i omsorgen der, ja. Om du er bekymret bør du kontakte barnevernet der du bor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg hadde vel tenkt det samme selv..at det er litt omsorgsvikt..

Kjenner ei alenemor jeg, hun har det veldig rotete og samler på alt, ikke har hun lappen heller men gud for en god og snill mor..så man skal ikke dømme av det "ytre" om du skjønner...

Hun har også blitt meldt til BV men saken ble ganske fort avist.

Hun har kanskje ikke alle godene som mange andre, og et stygt hus men hun er fantastisk mor...man vet aldri.

Men det at hun ikke greier å få barna i barnehage er ganske ille synes jeg, skal bare lide fordi moren ikke klarer å levere dem??

Send inn en anonym melding til BV da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne jo kanskje rint helsestasjonen da? Så hun kan få litt opplysninger om hvorfor man ikke bør røyke i nærheten av ungene og hvorfor man bør han det i hvertfall rent hjemme. ( Mener ikke støvfritt og 100 % rent altså :P ).

 

Jeg hadde i hvertfall ringt de først, om du vet hvilke helsestasjon hun hører til. Kanskje de anbefaller deg å ringe barnevernet eller ikke. Du kan jo høre med de =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som hun trenger økonomisk hjelp.

 

Det er da ikke omsorgssvikt å ikke ha barna i barnehagen! Men det spørs hva de gjør på i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja... mine barn skulle ikke fått vokst opp sånn. Det at hun røyker må hun jo klare å gjøre noe med, er jo bare å gå ut. Og det at huset er kaldt, er vel ikke hennes feil egentlig, kan jo hende at huset er dårlig isolert osv. Bilen er det jo kun henne som er ansvarlig for da. Så vet ikke om jeg hadde ringt barnevernet. Men kansje prøvd å snakke med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...