Gå til innhold

Pakkekalenderen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna sier alle sammen at de gleder seg til lørdag fordi da er det godteri i pakkekalenderen.

Her har jeg brukt ukesvis på å samle inn pakker og kjøpe gøye ting så viser det seg at de utakknemmelige små røverne rett og slett vil ha godteri...hihi

Kunne tatt meg 10 minutter på Europris og fylt posene med det i stedet for velutvalgte pakker... haha...

Ja jeg vet i alle fall at neste år blir det 96 godteripakker...

Har dere samme erfaring....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i grunn, småen fikk velge selv og det han ønsket seg mest av alt var en helt vanlig sjokoladekalender med bilde av elias uten på.

oki jeg betalte 100 kr ekstra bare fordi det ikke var elias utenpå de til 20 kr. men det er greit, jeg slapp 24 pakker :D

Skrevet

Jeg har kjøpt noen "rare" sjokolader og drops på nille. Så i hver pakke får han i tillegg en liten godteri ting. F.eks i dag ett par sokker (med Toy Strory motiv,jippi!!!!) og en liten bil sjokolade. Han koser seg masse. Og jeg koser meg med han og hans lykke utbrudd!!

Skrevet

Haha Toy Story... oh LYKKE!!!

Det viktigste er at de koser seg og neste år skal jeg ikke være så konservativ...rett og slett la de velge selv. Og falle valget på en legokalender eller Pet Shop...so what!

Jeg har herved tapt Kalenderkampen....

Skrevet

Ikke for sent å gjøre om på det enda ;)

Bare å bytte de ut skal du glede dem.

Eller du kan velge å gi dem gaven med beskjed om at lørdagsnopet skal alle sammen på butikken for å kjøpe, akkurat slik det blir gjort ellers :D

For det gjør dere vell?

Skjønner ikke helt dette med at barna absolutt må få det de ønsker seg jeg.

Jeg fikk ikke alltid det; hverken i kalenderen eller i gaver. Men det er vell en del av det å vokse opp? Å lære seg at en ikke får alt en ønsker seg. Ikke at det var uønskede eller kun praktiske gaver jeg fikk heller akkurat.....

Jeg drømte feks om en dukkestol i mangemange år. Men fikk den aldri. Liten kopi av høystolen til småbarn. Men det var på en måte en del av gleden ved å bla i lekeblad; dette med å se på noe jeg hadde såå lyst på :)

Kalenderen vår inneholdt forresten smågodteri. Tipper mamma hadde handlet det som smågodt. Eller det kunne være slike små fox.

Fikk aldri store dyre gaver vi.

Eller jo, nå lyver jeg, juleaften fikk vi jo det. Et år fikk jeg en cd. & lykken var stor. Men de siste årene tror jeg vi fikk julestrømpeposesnop.

Åh, kjenner julelykkefølelsen ved å mimre tilbake.

Jeg tror etter egne erfaringer at mange av ønskene barn ytrer så sterkt ikke egentlig sitter så langt inne likevell.

Skrevet

...men, hvis jeg putter godteri i alle pakken så tar jeg jo fra de litt av forventningen og gleden med at det endelig er lørdag tenker jeg. Jeg tror det er mer stas med godteripakken fordi det bare er 3 av de. Blir ikke like stas med godis i alle!

Og ikke sikkert du har tapt kalenderkampen. Min jente på 9 har alltid fått velge selv. I fjor ville hun gjerne ha Pet shop kalender som mange av venninnene - men akk så skuffet hun ble. Så i år var det eksra stas for mor når 9 åringen spurte pent om jeg ikke kunne lage en kalender :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...