Gå til innhold

Kan man bli gravid når man er sterilisert?


Gjest

Anbefalte innlegg

Eller er jeg bare hysterisk og innbiler meg ting? Er ikke første gangen i så fall.

Finnes det en fysisk mulighet til at noe kunne ha gått feil under inngrepet f.eks? eller er det 100 % sikkert?

 

(Skulle / ble sterilisert frivillig under KS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting er vel 100% sikkert, men nærmest det kommer du med sterlilisering.

Men det er en bitteliten sjanse for at det kan gro sammen igjen og noen veldig arbeidsomme sædceller finner veien i mål, men det er uhyre sjelden. Har skjedd, men sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet.... Synes jeg plutselig har alle svangerskapssymptonene i boken... Har blitt gravid 3 ggr før på 1. forsøk, og slipper flere egg i hver syklus, så er nervøs nå ja....

 

Får håpe det er influensa og omgangssyke eller noe sånt da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også sterilisert under keisersnitt og gynekologen sa til meg at ingenting er 100% sikkert...

 

Men sterilisering er det absolutt sikreste vi har, sikrere enn alle slags prevensjonsmidler på markedet. Det er en ørliten sjanse for at eggene lager seg en "ny" vei ned til livmoren, men det er veldig sjeldent.

 

Jeg har tenkt litt på det selv noen ganger, for det skjedde mammaen min. Hun var steril og hadde til og med fjernet den ene eggelederen pga foster utenfor livmoren engang, også var hun plutselig gravid igjen. Ble en atpåkladd der gitt ;)

 

Men som sagt det er så sjeldent at jeg tror ikke du skal bekymre deg, gi det noen dager så glir det nok over. Kan være litt hormonell eller ute av form uten at det er snakk om svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...