Gå til innhold

Hva kan deres barn på 8-9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minien her er snart 9 mnd og kan dette:

Krabbe, selv om hun foretrekker å åle seg fram.

Reise seg opp etter møbler og stå. Prøver å slippe og kan gå litt når hun holder seg fast. Bare noen få skritt.

Klappe og vinke.

Sitte selv, men ikke sette seg opp fra gulvet, bare når hun setter seg opp ved møblene og slipper tak.

Spise brødskive selv. Vil at jeg skal smake på alt hun spiser :)

Føler at hun ligger litt etter, men alt er vel normalt? Hun kan ikke si noen ord enda da. Og babler egentlig veldig lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger litt etter? På hvilke områder, mener du?

Skrevet

Minstemann kunne vel omtrent det samme på den alderen.

Men hun kunne si ett par ord: mamma, pappa, hei, pus, der, se.. og bablet veldig mye.

Så tror ikke din ligger etter nei :)

Skrevet

Hmm, kom ikke svaret mitt, mon tro.. får skrive igjen da (da dukker det sikkert opp :P )

Minstejenta her kunne omtrent det samme som din på den alderen.

Men kunne noen ord: mamma, pappa, hei, pus, der, se ..

Og hun bablet veldig.

Tror nok ikke at jenta di ligger noe etter nei :)

Skrevet

Er vel på "bable-nivået" jeg føler hun ligger etter :)

Skrevet

Mini her er 9 måneder og kan krappe, setter seg selv opp, reiser seg opp ved vegger og møbler og gå langsmed så lenge han holder seg fast i stol, vegg og skyver møbler rundt mens han går bak. Han kan også bøye seg ned og plukke opp ting fra govet så lenge han holder seg fast med en hånd. Har sluppet seg noen få ganger men tar fort tak i ting igjen. Greier så vidt å gå ved å holde oss i en hånd, men er veldig ustødig da. Han kan si mamma, pappa og bø, men ikke vinke eller klappe. Har sånn smått begynt å leke så stor han er, samt gjemme seg og titte frem. Skravla går fra morgen til kveld.

Tror din baby er helt normal, nabogutten her er eldre men mindre motorisk, men mer fremme på andre ting. Mini spiser ikke noe selv, til nød rosiner (som han vel helst ikke skal ha). Han kan gnage på skorper og slikt men greier jo ikke tygge de i stykker, da han bare har 2 tenner enda.

Skrevet

(min sønn er 11 mnd nå)

Da min sønn var 9 mnd så gikk han selv. Klatret opp på kjøkkenstoler osv.

Sa: pus, ball, takk, se, der , oi, huff og nei.

Han har alltid spist brødmat selv.

Og han begynnte med planlagt lek.

Er utrolig stor forskjell på barna. Sønnen min er den enste på barselgruppa som har begynnt å gå, og nå er de fleste der 12 mnd. Så ingen grunn til bekymring. Ordene kommer nok plutselig !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...