Tøvsjura Skrevet 2. desember 2010 #1 Skrevet 2. desember 2010 Venter nr.3 i april og kjenner jeg gruer meg litt til fødsel. Hadde en grei og lett fødsel med nr.1, men nr.2 var ganske intens og smertefull selv om den varte kun 1,5 time lenger enn fødsel nr.1. Så jeg lurer på om det er noen flergangsfødende her inne som har opplevd liknende og kan dele noen erfaringer med meg? Hvordan var deres 3.fødsel? Takk for svar
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 3. desember 2010 #2 Skrevet 3. desember 2010 Har bare 2 fødsler bak meg, men tror nok ikke det finnes en fasit på det... Selv om jeg hadde to fantastiske fødsler som gikk fort og greit, og helt uten smertestillende, vet jeg at en evt tredje fødsel kan bli helt annerledes... Vet om de som har hatt to greie, for så å få en grusom fødsel, og vet om de som har hatt det motsatt, med to vanskelige fødsler, og så en drømmefødsel...
Tøvsjura Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2010 Dèt er jeg også klar over, men hadde vært greit å høre andres efaringer på området. En fødsel vil være smertefull uansett, men som sagt gruer jeg meg litt ekstra til fødsel nr.3 da nr.2 var kort, men intens og ganske smertefull. Har også valgt å føde uten smertestillende og håper jeg skal klare å føde uten denne gangen også selv om jeg ikke tar det for gitt Håper jeg får en fødsel som likner på fødsel nr.1 Hehe
JenteOgGutterMamma! Skrevet 3. desember 2010 #4 Skrevet 3. desember 2010 Hei! :-) Vmeter selv nr. 6 i april og hos meg har fødslene vært slik: Nr. 1 ganske grei åpningsrier ikke så veldig vont at jeg måtte be om noe smertestillende men pressriene var skikkelig vonde for jeg lå 2 timer for babyen var ute! Fikk hematom i bukhulen pga at babyen hadde presset på og laget blødinger og DET var MYYE vondere med di blødningene enn å føde babyen!!! Måtte opererest og tappe blodansamlingen/hematomet etter fødslen pga blødningene! Nr.2 var på kontroll på sykehuset og var såå moden og hadde smårier så dei ville sette fortgang med drypp, og DET var det VONDESTE riene jeg noen gang har hatt så ALRI mer drypp på meg nei!!! Men presset kun 2 - 3 ganger så bar babyen ute! Nr.3 var kjempelett!!! Vannet gikk hjemme og fødte i sykebilen og det hele gikk så fort og smertefritt, lå bare å trodde at jeg skulle få vondere åpningsrier... og sjønte nesten ikke noe da jeg måtte begynne å presse, lå med bukse på og det hele og det var bare så vidt at jordmor som var med sykebilen rakk å få av meg bukså før babyen var ute!!! ;-) Nr.4 så ville jordmor ha meg på sykehuset fordi jeg var så moden ellers så hadde jeg også født i sykebilen! Skulle være der til neste dag og bare observeres pga modenhet og lå og leste med smårier trodde jeg, helt til jeg måtte begynne å presse!!!! Åpningsriene kjente jeg nesten ikke og på 1 pressrie var babyen ute!!! NR. 5 var nesten identisk med nr. 4 jordmor ville at jeg skulle inn på sykehuset pga modenhet og bare timer etter så fødte jeg nesten helt uten smertefulle åpningsrier denne gangen opgså, og babyen var ute på 2 pressrier! Venter nr. 6 i april og må kanskje denne gangen hå keisersnitt pga morkaken ligger og stenger! Skal på ny sjekk på 8 uker, men forrige uke så hadde den ikke flyttet på seg! Hvis den flytter seg håper jeg på like lett fødsel som med dei 3 siste! :-)
Tøvsjura Skrevet 3. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2010 Takk for svar 1 rosa og 4 blå gravid :-) Det høres ut som dine 2 første fødsler har vært lik mine 2 første. Håper jeg får en veldig lett fødsel med nr.3, må være ærlig og si at fødsel nr.2 var mye verre enn nr.1 mest pga riene og intensiteten da pressriene var i gang; jenta vår kom på 2-3 press. Nr.1 kom etter 40 minutters pressing og mye hvile imellom pressriene. Håper jeg er like heldig ;-) Min mor har også 6 barn og de 4 siste fødslene gikk ganske greit for seg så får håpe jeg er like heldig ;-) Håper morkaken din flytter på seg slik at du slipper KS og at du i såfall får en like flott fødsel som de 3 foregående :-)
4.barnimagen Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Fødsel nr 1: Vannavgang hjemme. Fødselen varte lenge, men var en grei fødsel tross alt. Fikk drypp etterhvert for å få litt fortgang i det. Det syns jeg ble ubehagelig etterhvert, for jeg fikk ikke pauser mellom riene etter en stund. Fødsel nr 2: Vannavgang hjemme. Denne fødselen varte også lenge og jeg ble veldig sliten. Hadde veldig vondt i ryggen, så dette ble plagsomt da jeg hadde problemer med å flytte på meg etterhvert. Fikk akupunktur som forsterket riene og det hadde jeg sansen for. Fødsel nr 3: IKKE vannavgang hjemme og det jeg vil kalle en perfekt fødsel. Akkurat slik jeg har drømt om og håpt på. Brukte akkurat passelig med timer og syns alt gikk veldig bra. Håper fødsel nr 4 blir like flott som fødsel nr 3, eller enda flottere om råd er:)) Lykke til:)
Tøvsjura Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2010 Takk for svar 4.barnimagen :-) Håper jeg får en lettere fødsel denne gangen ;-) Tar ikke sorgene på forskudd, men er greit å lese om andres erfaringer :-) Masse lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå