Gå til innhold

Iiiiiiiiiiiiik... kakebakere her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått i oppgave å lage en kake til skolebarna.. JEG, som aldri har bakt en kake før, annet enn TORO :P

 

Tror dere jeg får til å lage tropisk aroma, eller er den vanskelig å få til for amatører?

 

Burde jeg satse på noe annet, og noen råd til hvordan få flotte kaker og oppbevaring?? *helt grønn*

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv liker jeg godt å lage kake, men blir nervøs når den skal ut av huset. Tropisk aroma er ikke komplisert, men om du er nervøs er det greit å gå for Toro...

Skrevet

Fikk mange komplimenter på jobb for langpanne Toro sjokoladekake, om enn m hjemmelagd god glasur. "Beste sjokoladekaka jeg har smakt". Sier kanskje noe om hvor mye sjokoladekake hun hadde smakt, men siden har jeg ikke laget annet til jobb / barnehageanledninger. Fort er fint :)

Skrevet

Lyst å gi meg oppskriften på glasur?

Prøvde en glasur jeg fant bak på en kakao-eske, og den var rett og slett helt pyton, hehehe..

 

Må bare si jøss, trodde Toro og andre ting var helt forbudt i sånne sammenhenger, at det var "nødvendig" med skikkelig hjemmelaget :P

 

men da er det kanskje ikke så gærnt likevel ;))

Skrevet

Toro glasur :)

 

bland den med mykt smør etter anvisning på baksiden (alternativ tilberedning)..

Skrevet

Klem fra ussel husmor :-)

 

Banankake er veldig enkelt og smaker sååååå digg.

 

Denne er til liten rund form (til langpanne trenger du tredobbel porsjon)

 

Sett på stekeovnen på 175°c

 

2 egg vispes sammen med 1 dl sukker (2 dl hvis bananene ikke er overmodne, brunt sukker smaker best.)

 

Smelt 100gr smør og bland det smeltede smøret med 1 dl melk før du blander det i eggedosisen.

 

Mos tre overmodne bananer og bland i røra.

 

Bland 2 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker med 2 dl hvetemel (evt halvgrovt) og bland det forsiktig i røra.

 

Alt helles i smurt form og stekes ca 45 minutter midt i ovnen. (alle ovner er forskjellige så du kan jo prøvebake en først).

 

 

Denne er også veldig god med glutenfritt mel og med rismelk/margarin.

 

Lykke til

Skrevet

Takk for klem og oppskrift! ;)

 

Begynner å få ett håp om at jeg skal greie å levere en kake, hehe..

Skrevet

20.32 her. Har ikke prøvd Toro glasur, den er sikkert også god.

 

Oppskrift:

300 g melis

100 g smør el melange

1 1/2 ss kakao (Regia)

2 ts vaniljesukker

3 ss kaffe (litt sterk, har brukt enten trakte eller nescafe)

 

Smøret smeltes først, ha i kaffe, og melis+kakao+vaniljesukker siktes i og røres glatt.

Helles på mens kaken er varm og glasuren fortsatt lunken

(funker fint hvis langpannekake, hvis rund kake siger glasuren litt ned fra kantene)

 

Med seigmenn el nonstop pleier det jo også å gli ned hos skolebarna...

Lykke til!

 

Skrevet

Tusen takk, denne skal prøves!

Er mest fan av sjokoladekaker, hehe.

Skrevet

jeg baker kaker stort sett fra bunnen av, men må si meg enige med de som liker Toro her. Den er god altså! er ikke fy med posekake når den smaker så godt :)

Skrevet

Lager også hjemmelaget. Men altså i jobbsammenheng og sånn tviholder jeg på toro. Kan fort bli stress å lage kake i travle hverdager med jobb, barnehage, skole...

 

Og når man komplimenteres, sier man ikke "ja, det er bare en Torokake, altså" - men "Tusen takk! Det er en familieoppskrift" (kombinasjonen pose + hjemmelaget glasur = familieoppskrift) eller "Tusen takk! Jeg fikk oppskrift av en bekjent!" og definerer bekjent som bim-medmødre !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...