Gå til innhold

Nå er jeg så sint, men klarer å styre meg og ikke ringe broren til samboer!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når lønninga skal komme inn den første, så skal den vel komme INN den FØRSTE eller?

 

Ihvertfall kommer den seint hver måned, kommer 3 eller 5 og det verste er at broren til sambo sier han satte inn i går (de har samme bank og da kommer det vel inn med engang).

 

Nå har jeg lyst å ringe å kjele ut broren (sjefen til sambo). Ungen ligger å skriker etter brødskive, så jeg vil bruke han som grunn, men egentlig så spiste han ikke opp middagen sin. Jeg vet det var dårlig middag i dag å. Kylling fra sverige og ris fra first price med tilsvarende sur søt saus.

 

Synes synd på 4åringen nå som ligger å ber utrøstelig om brødskive (han fikk beskjed da han gikk fra bordet om at han ikke får mer mat i dag). Han spiste opp all kyllingen, men noe av risen.

 

Noen råd? Det er omtrent helt skrapa her, for forventet som sagt at lønninga skulle komme inn i GÅR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett råd: Lær dere å planlegge bedre! Forresten så er ikke kyllingen fra sverige noe verre enn den norske kyllingen fra Prior.

Og om du kjøper brød på Rema kan du få det til 4-5 kroner stykket, så det er ingen unnskyldning.

Omsorgssvikt kalles det når en er så dårlig til å planlegge økonomien at barna sitter og sulter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro ned.. du virker ikke så oppegående utifra hva du skriver..

 

Ja, veldig irriterende at penger ikke kommer inn når de skal, og du får gi beskjed, på en grei måte.

 

Men detaljer om middag og hvordan du oppdrar ungen din, ser jeg ikke helt hvor hører hjemme hen i dette innlegget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner det er irriterende,helt greit å ta en telefon til sjefen og snakke med ham om det...synes ikke det er greit at du som ikke jobber der ringer og skjeller ut ham (svoger eller ikke), mannen din greier vel å prate for seg selv? Det å skjelle ut folk fører som regel ikke noe godt med seg, bare dårlig stemning. Går fint an å si i fra om det ikke er akseptabelt uten å bruke kjeft.

 

skjønner ikke hva som var så dårlig med middagen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lønn bør komme på lønningsdagen.

 

 

...men jeg skjønte ikke hva fireåringen og brødskiven han ikke får har med saken. Er dere så raka fant at dere ikke har mat i hus fordi lønna er forsinket, bør du gjøre noe drastisk med økonomiplanleggingen (og få nødhjelp på sosialen i morgen tidlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen råd:

Leve mer nøkternt gjennom hele måneden så det ikke går helt på stumpene mot slutten? Litt dumt å sette seg i en sånn situasjon, så lenge dere i grunn var forberedt på at det kunne skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger seriøst å revurdere en hel del!

 

1) Hvor handler dere mat? Rema og Coop er billigere enn f.eks Meny, Spar og Ica

 

2) HVA bruker dere penger på i mnd? Det må da være ekstremt mye tull og vas det går i hvis dere ikke har råd til mat en gang?

 

3) Hva med terapi? Du kan trenge å få sinnet ditt under kontroll. Rase mot svogern din for DERES elendige pengebruk? Herregud....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda lønn bør komme på lønningsdag.

 

Men mødre bør også greie kunne overleve med at lønna blir noen dager uten at ungen ikke får mat! -Antar at du ikke har brød til frokost til i morgen? Det høres jo ikke akkurat ut som det er første gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hovedinnlegget tror jeg bare er tull og tøys, og skrevet for å provosere en del mødre her inne. Lykke til med responsen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har så lite penger i slutten av mnd at du ikke har råd til ett brød som koster max 20 kr, bør du få deg hjelp. stakkars unge, hva skal han spise imorgen tidlig?

 

Hørt om å fryse brød?? skjær opp skivene og legg de i poser med 6-10 skiver i så tar du opp en pose hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...